Ana içeriğe atla

PVC SEKTÖRÜNÜN DEV ŞİRKETİ KAPANDI

1963 yılından beri üretimini sürdüren PVC, kapı ve pencere sektörünün köklü şirketlerden biri olan Pimaş, Gebze'de bulunan Türkiye'deki son üretim tesisini de kapattığını açıkladı.


Şirket, Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) konuya ilişkin bir açıklama yaptı

İşte o açıklama:
"3 Nisan 2015 tarihli yönetim kurulu toplantısında alınan ve 1 Haziran 2015 tarihli Olağan Genel Kurul'da onaylanan kararlar doğrultusunda, Yönetim kurulumuzca yapılan iktisadi ve mali değerlendirmeleri üzerine, İnsan kaynakları raporlamaları ve mali planlamalara göre karlılık durumu giderek azalan şirketin Türkiye'deki tek üretim tesisi olan Gebze İşletmesinin 31 Mart 2016 tarihi itibariyle faaliyetine son verilmesine, yasal ve fiziki olarak üretim ve lojistik faaliyetleri açısından tesisin kapatılmasına karar vermiştir."

1963 YILINDA KURULDU

PİMAŞ, 1963 yılında PVC boru üretmek amacıyla kuruldu. 70’li yılların sonunda AR-GE faaliyetlerine başlayan PİMAŞ, 1982 yılında ilk PVC Pencere Sistemi olan PİMAPEN'i kurdu.

1988 yılına kadar “pencere“ üretimini kendi yapan PİMAŞ, Bayileri kanalıyla PVC Pencere sektörünü tek başına oluşturdu.

2014 yılında Belçikalı PVC pencere üreticisi Deceuninck, Enka İnşaat'ın yüzde 81.2 hissedarı olduğu Pimaş'taki hisselerinin tamamını 57.67 milyon liraya satın aldığını açıkladı. Deceuninck, 2000 yılında Türkiye'nin önde gelen PVC profil sektörü şirketlerinden Ege Profil'i satın almıştı. Şirket 2005 yılında da Sabancı Grubu'ndan Winsa'yı satın almıştı.

YARIM ASRI DEVİRDİ

1963 yılında PWC boru üretmek üzere kurulan PİMAŞ, sektörünün önde gelen firmaları arasında yer alıyor. Pimaş’ın en güçlü markalarından Pimapen, PWC pencere sektörünü oluşturduğu bayi ağları ile oluşturdu. Türkiye genelinde bin 400’ü aşkın bayisi bulunan Pimaş’ın çoğunluk hissesi 75 ülkede faaliyet gösteren Belçikalı Deceuninck NV’ye ait.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...