Ana içeriğe atla

İÇ GİYİMDE İHRACAT HEDEFİ: 1 MİLYAR DOLAR

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 36 milyar dolarlık dünya iç giyim pazarından daha fazla pay almak için Avrupa ve İran pazarına odaklandıklarını açıkladı.



Türk iç giyim firmalarını, İran’ın ardından sektörün en önemli organizasyonu olan Paris’teki Salon International De La Lingeri Fuarı’na taşıdıklarını bildiren İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi,  “Firmalarımız Fransa pazarını yerinde keşfetme imkânı buldu. Türk ürünlerine gösterilen ilgi Avrupa pazarına olan iştahımızı daha da artırdı” dedi.
 
Küresel pazarlarda payını arttırmak isteyen iç giyim firmaları İran’ın ardından dünya modasının kalbinin attığı Paris üzerinden yeni bir Avrupa açılımı başlattı. “Salon International De La Lingeri”ye katılan Türk iç giyim firmalarının ürünleri alıcılardan yoğun ilgi gördü.

Euro’nun dolar karşısında değer kaybı ve Avrupa’daki ekonomik daralmaya paralel olarak AB ülkelerine ihracatta son iki yıldır düşüş yaşandığını hatırlatan İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Tahran ve Paris’te Türk ürünlerine gösterilen ilginin geleceğe dair umutlarını artırdığını söyledi. İHKİB’in Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile yürüttüğü kümelenme çalışması çerçevesinde iç giyim firmalarının hedef pazarları incelemeye aldığını bildiren Tanrıverdi, sözlerine şöyle devam etti:



İÇ GİYİM FİRMALARI PARİS PAZARINI YERİNDE ANALİZ ETTİ

“Küme firmalarımızın pazar araştırması çerçevesinde bu yıl ilk ziyaretimizi İran’a yaptık.  Sektör olarak en büyük pazarımız konumundaki Avrupa’ya açılımımızı ise Paris üzerinden başlattık.  İHKİB üyesi 15 küme firması ile alanında dünyanın en önemli organizasyonu olan ve toplam 480 markanın ürünlerinin sergilediği Paris’teki Salon International De La Lingerie Fuarı’na katıldık. 

Bize özel düzenlenen 2017-2018 sezonunda hâkim renk ve kumaşların tanıtımı küme firmaları için zengin bir içerik sağladı. Bu tanıtımın firmalarımızın ileri sezon hazırlık aşamalarında yol gösterici olacağına inanıyorum. Paris Yurtdışı Pazarlama Programı  çerçevesinde Aubervellers, Sentier-Rue d’Aboukir isimli toptancı  lokasyonlarına ve department store Galerie Lafayette’e düzenlediğimiz ziyaretler sayesinde firmalarımız iç giyimde 1.9 milyar dolarlık paya sahip Fransa pazarını yerinde keşfetme ve analiz etme imkânı buldu.”
 
36 MİLYAR DOLARLIK PAZARDAN TÜRKİYE 807.4 MİLYON DOLAR PAY ALIYOR

Türkiye’nin 2014’te 808.6 milyon dolar olan iç giyim ihracatının geçen yıl 807.4 milyon dolarla hemen hemen aynı düzeyde kaldığını bildiren Hikmet Tanrıverdi, 36 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan dünya iç giyim ticaretinde bu payın yeterli olmadığını vurguladı. Hazır giyimde Türkiye’nin en büyük ticari ortağı olan AB’de pazarın 2016’da yeniden genişlemeye başlayacağını ifade eden Tanrıverdi, sözlerini şöyle noktaladı:

“2014 verilerine göre 36.1 milyar dolarlık hacme sahip dünya iç giyim ihracatının yüzde 40.4’lük bölümü Çin tarafından gerçekleştiriliyor. Çin’i Hong Kong ve Bangladeş’in takip ettiği listede pazardan yüzde 2.2 pay alan Türkiye 10’uncu sırada bulunuyor.

Paris üzerinden başlattığımız yeni açılımla Fransa ve diğer AB ülkelerinde pazar payımızı genişletmeyi arzu ediyoruz. İran ve diğer pazarlardaki çalışmalarımızın da meyvesini vermesiyle 2015’te 807.4 milyon dolar olan iç giyim ihracatımızı iki yılda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...