Ana içeriğe atla

ALTIN FİYATI ARTIŞA GEÇTİ

Altın fiyatlarının artması sonrası kuyumcuların talebi üzerine bastırılan "yarım gram altın", hediyelik takının gözdesi oldu.




İzmir Kuyumcular Odası Başkanı Baransel, "Fiyatı artsa da vatandaşlar düğün ve doğumlarda takı takmaktan vazgeçmiyor" derken,  kuyumcu esnafı, “İnşallah burada biter ve altın takılar daha da küçülmez" çıkışında bulundu. 1 çeyrek altının ortalama ağırlığı 1,75 gram ve 22 ayar.

Altın fiyatlarının artması sonrası kuyumcuların talebi üzerine bastırılan "yarım gram altın", hediyelik takının gözdesi oldu. Yarım gram altın, 50 miligram olarak ölçülüyor.

İzmir Kuyumcular Odası Başkanı Turgay Baransel, altın fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle takı kültürünün zarar gördüğünü, bu nedenle kuyumcu esnafının iş hacminde gerileme yaşandığını belirtti.    

GRAM ALTINLA BAŞLADI

Geçmişte en ucuz takı olarak bilinen çeyrek altına, fiyatın 100 liranın üzerine çıkması sonrası talebin gerilediğini bunun üzerine esnafın talebiyle Darphane'nin "yarı çeyrek altın" bastığını, artışın devam etmesiyle "gram altın" devrinin başladığını anlattı.    

Fiyat artışının devam etmesiyle esnafın takı pazarını kaybetmemek için "yarım gram altın" talebinde bulunduğunu dile getiren Baransel, "Fiyatlardaki artışa rağmen vatandaşlar, düğün, sünnet ve doğumlarda altın takma geleneğinden vazgeçmiyor. Bir yandan her bütçeye uygun takı ürünü sunabilmek bir yandan da sürekli yükselen altın fiyatlarıyla mücadele edebilmek için gramajı azaltıyoruz. Akrabası, yakınları ve sevdiklerini kutlamak isteyen vatandaşımızı geri çevirmemiş oluyoruz" diye konuştu.    

Geçen yıl yaşanan siyasi ve ekonomik belirsizliklerin geride bırakılmasıyla bu yılın kuyumculuk sektörü için daha olumlu geçmesini beklediklerini ifade eden Baransel, "Ancak fiyatlar hala çok yüksek. Altın alışverişlerindeki taksit sınırlaması kaldırılıp, taksit sayısı 4'ten 9'a çıkarılırsa, piyasa rahatlar" dedi.    

Baransel, altın fiyatlarının daha fazla yükselmemesini ve dengeleri bozacak şekilde dip ve tavan hareketleri yapmamasını temenni ettiklerini söyledi.    

"İNŞALLAH DAHA DA KÜÇÜLMEZ"     

Tarihi Kemeraltı Çarşısı'nda kuyumculuk yapan Ersel Baysal da altın fiyatlarının yükselmesinden dolayı tüketicinin altın alım gücünün azaldığını kaydetti.    

Altın almak isteyen vatandaşın önce çeyrek altından gram altına yöneldiğini aktaran Baysal, "Şu an gram altın 110 lira. Bunun fiyatı da yüksek gelmeye başlayınca 55 lira olan yarım gram altın tercih edilmeye başlandı" ifadelerini kullandı.    

Son dönemde düğünlerde ya da doğumlarda en fazla "yarım gram altın"ın tercih edilir hale geldiğine değinen Baysal, "İnşallah burada biter ve daha da küçülmez. Çeyrek gram altın falan çıkmasını istemeyiz. İnsanların alım gücü olsun ve biz de satış yapabilelim" şeklinde konuştu.    

YATIRIMINDA EN ÇOK ÇEYREK ALTIN TERCİH EDİLİYOR

Baysal, yatırım amaçlı ise en çok ata altını, tam, yarım, çeyrek altın ve bileziğin tercih edildiğini dile getirdi.    

"Bu dönem bizim için alım dönemi" diyen Baysal, fiyatlar yüksek olduğu için elinde altını olanların satışa yöneldiğini bildirdi.    

Baysal, "Yatırım amaçlı hareket edilen bir dönem değil. Düğün sezonunda altın fiyatları daha düşük olduğu için hem sezon nedeniyle hem de yatırım amaçlı altın alındı. Bu dönemde de yatırım için alanlar fiyatlardan dolayı satmayı tercih ediyor" ifadesini kullandı. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...