Ana içeriğe atla

TÜRKİYE'NİN İLK MATBAA MÜREKKEBİ FABRİKASI SATILDI

Yaşar Holding bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye’nin ilk matbaa mürekkebi fabrikası olan DYO’yu Japon Toyo Ink aldı.



Yaşar Holding, bünyesindeki DYO Matbaa Mürekkepleri şirketinin yüzde 75 hissesini Japon Toyo Ink SC Holding`e devretti. Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, “Bu oluşum kazan kazan şeklinde olacak. Toyo ürünlerini Türkiye ve çevre ülkelerde pazarlarken, bizler Türkiye`deki teknolojiyi dünya seviyesine yükselterek kazanç sağlayacağız” dedi.

Türkiye`de1968 yılından bugüne gazete ve dergi, ofset, metal ambalaj sistemleri, flekso rotogravür mürekkepleri alanlarının tümünde faaliyet gösteren tek şirket olan DYO Matbaa Mürekkepleri`nin yüzde 75 hissesinin Tokyo – Japonya merkezli Toyo Ink SC Holdings`e sattı. Hisse devirleri anlaşmazının imza protokolü bugün Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, Yaşar Holding İcra Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, Toyo Ink SC Holding CEO’su Katsumi Kitagawa, Toyo Matbaa Başkanı Koji Wada, Toyo NK Avrupa başkanı Hirayuki Hamada ve Toyo Matbaa CEO’su Yakup Benli`nin katılımıyla Swiss Otel Grand Efes`te gerçekleşti.

Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, “Biz dedemiz Durmuş Yaşar’dan beri bazı konuların yüksek ar-ge gerektirdiğinin farkındayız. Boya işine 1927yılında, matbaa mürekkebi işine 1968 yılında girdik. Artık küresel ekonomiden bahsediyoruz. Artık lokal ekonomi yok. Bir süre DYO markası kullanılacak ama yeni ürünler Toyo markasıyla piyasaya sürülecek. Bu oluşumdan memnunuz. Çünkü olması gereken buydu. Toyo, dünyadaki en son teknolojiyi kullanan bir şirket. Dünya mürekkep piyasasında üçüncü sırada yeralıyor. DYO Türkiye`de ikinci sırada. Bu yeni oluşumdan sonra Toyo`nun hedefi Türkiye ve çevre ülkelerde birinci sıraya yükselmek. Hisselerin yüzde 75`i Toyo`nun yüzde 25`i ise DYO`nun oldu. DYO matbaa mürekepleri Türkiye`de var ama dünyada yoktu. 12 milyon dolarlık bir ihracatımız var ama dünya markası değiliz. Toyo bir dünya markası. Bu nedenle Türkiye ve çevre ülkeler pazarına bu isimle girilecek. Bu başlangıç kazan kazan şeklinde olacaktır. Toyo ürünlerini Türkiye ve çevre ülkelerde pazarlarken, bizler Türkiye`deki teknolojiyi dünya seviyesine yükselterek kazanç sağlayacağız. bugün matbaada dünyada ayakta durabilecek şirketler birden fazla ülkede faaliyet gösteren ve teknolojileri kullanan şirketleri oluşturmaktadır. Toyo böyle bir şirkettir. Dünyada ilk 3`tedir. Türkiye`ye önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.

dyo matbaa mürekkepleri san. ve tic. a.ş ile ilgili görsel sonucu

Toyo Ink SC Holding CEO’su Katsumi Kitagawa ise Çin ve diğer ülkelerde ürünlerini pazarladıklarını ancak Avrupa pazarında olmadıklarını söyledi. DYO`nu artık bir Toyo şirketi olduğunu belirten Kitagawa, “Bu ortaklığın en büyük amacı Toyo markasını taşıyan ürünleri Türkiye ve çevre ülkelerde satışını sürdürmektir. Bizler başlangıçta mevcut mürekkeplerin kalitesini arttırarak işe başlayacağız. Şirkete yeni segmenler kazandırarak, yeni ürünlerle çalışmaları sürdüreceğiz. DYO ile ortaklık sürecek. Yaşar Holding Türkiye`de büyük deneyimi olan ve güvenilir bir marka. Toyo markası Türkiye`de müşteri, çalışan ve toplum memnuniyeti oluşturmak istiyor. Matbaa mürekkepleri dünya pazarında yüzde 40 payı olan Toyo`nun, bu yeni oluşumla payını yüzde 5 arrtırmayı hedefledi” dedi.

Sözleşme öncesi konuşan Toyo Matbaa Başkanı Koji Wada, birlikte çalışarak bölgede Toyo Matbaa mürekkeplerini bir numara yapmak için çalışacaklarını söyledi. Toyo Matbaa Mürekkepleri Sanayi Ticaret A.Ş. CEO`su Yakup Benli ise ortaklığın, şirketin daha da ileriye taşınması için son derece önemli ve anlamlı olduğunu söyledi. Konuşmaların ardından protokol imzalandı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...