Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı.
Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi.
Perakendede bir ortaklık görüşmesi daha ayrılıkla sonuçlandı. Bu yıl başında Türkiye’nin en büyük ayakkabı markalarından Hotiç’e Esas Holding talip olmuş ve ortaklık görüşmeleri başlamıştı.
Geçtiğimiz günlerde, iki taraf da şartlar üzerinde uzlaşamayarak ortaklıktan vazgeçti. Uzun süren görüşmelerin tıkanmasıyla ilgili perakende koridorlarında farklı senaryolar konuşuluyor.
İlki, Esas Holding’in markanın performansını beğenmemesi. İkincisi ise Hotiç’in şirketin tamamının veya çoğunluğunun satın alınmasına yanaşmaması.
Farklı değerler
Her iki şirkete de yakın isimlere, ortaklıktan vazgeçilmesinin nedenini sordum. Şirketin değeriyle ilgili iki tarafın çok farklı rakamlar üzerinden ilerlemek istediği bilgisini aldım. Hotiç’in şu anda 125 mağazası bulunuyor ve yılsonu ciro hedefi 210 milyon TL. Yılı ciroda yüzde 35 artışla, borçlanmayı da yüzde 25 gerilemeyle kapatmaya hazırlanıyor. Yıl sonunda Hotiç’in borçları toplamı 35 milyon TL civarında olacakmış. Markanın 300 mağazaya ulaşma hedefi olduğu da biliniyor.
Çoğunluk şartı
Öte yandan Hotiç, başka aracı kurum ve özel yatırım fonlarıyla çoktan görüşmelere başlamış. Perakendeciler için 2014 yılı stresli geçerken, Hotiç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç’in yakın çevresine “Gayet iyi büyüyoruz. Şirketin çoğunluğunu asla vermeyiz. Bu duygusal bir karar da değil” dediği kulağımıza gelen bilgiler arasında. Son 3 ayda faaliyet kârı 9 milyon TL artan şirketle ilgili olarak Mehmet Hotiç’in “Bu markanın değeri çok yüksek. Bu değere, değer katacak ortaklıklara varız ama hiçbir zaman yüzde 51’i vermeyiz” dediği söyleniyor.
Üretimi artırmıştı
Hotiç’in ortaklık görüşmeleri duyulunca, hem çalışanları hem de iş ortakları “Ne olur markayı satmayın” diye ricada bulunmuş. Hatta ayakkabı üreticisi birkaç firma toplanarak Mehmet Hotiç’in kapısını çalmış ve şu mesajları iletmiş: “Biz size güvenerek üretimi artırdık, fabrikamızı büyüttük. Markanın tamamını veya çoğunluğunu satarsanız kimse sizin gibi yönetemez. Sakın satmayın!”
Bu ziyaretlerin ardından, Hotiç Ailesi de kesinlikle çoğunluğu satmama kararı almış. Hotiç markası 1938’de Salih Hotiç tarafından kuruluyor. Balkan Savaşları’ndan canını kurtarmak için kaçan Boşnak aile İstanbul’a doğru yol alan bir trene biniyor. Salih Hotiç de 1910 yılında bu trende doğuyor. Birinci Dünya Savaşı patlak verdiği için sadece 3 yıl okula gidebiliyor. Ve 8 yaşında çalışmaya başlıyor. Kader onu kunduracı yapıyor.
Ayakkabı Dünyası’nı da satın almak istemişti
Esas Holding daha önce de Ayakkabı Dünyası Mağazacılık’ın yüzde 60’ını, Akbacakoğlu Kundura Sanayi’nin de yüzde 65’ini satın almak için görüşmüştü. Ancak orada da bir sonuca varılamadı.
Fırsatları kolluyor
2000 yılında Şevket Sabancı ve ailesi tarafından kurulan Esas Holding’in ortakları arasında Ali Sabancı, Erhan Kamışlı ve Emine Kamışlı gibi isimler bulunuyor.
Sağlık, perakende, gıda, gayrimenkul ve havacılık alanlarına ilgi gösteren Esas Holding’in, Pegasus, Air Berlin, Peyman, Mars Entertainment Group, Mac Fit, Medline ve Bonservis gibi şirketlerde yatırımı var. 2010 yılında Londra’da kurduğu şirketle, dünyadaki fırsatları da yakından takip ediyor.
Demet Cengiz/Sözcü
Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi.
Perakendede bir ortaklık görüşmesi daha ayrılıkla sonuçlandı. Bu yıl başında Türkiye’nin en büyük ayakkabı markalarından Hotiç’e Esas Holding talip olmuş ve ortaklık görüşmeleri başlamıştı.
Geçtiğimiz günlerde, iki taraf da şartlar üzerinde uzlaşamayarak ortaklıktan vazgeçti. Uzun süren görüşmelerin tıkanmasıyla ilgili perakende koridorlarında farklı senaryolar konuşuluyor.
İlki, Esas Holding’in markanın performansını beğenmemesi. İkincisi ise Hotiç’in şirketin tamamının veya çoğunluğunun satın alınmasına yanaşmaması.
Farklı değerler
Her iki şirkete de yakın isimlere, ortaklıktan vazgeçilmesinin nedenini sordum. Şirketin değeriyle ilgili iki tarafın çok farklı rakamlar üzerinden ilerlemek istediği bilgisini aldım. Hotiç’in şu anda 125 mağazası bulunuyor ve yılsonu ciro hedefi 210 milyon TL. Yılı ciroda yüzde 35 artışla, borçlanmayı da yüzde 25 gerilemeyle kapatmaya hazırlanıyor. Yıl sonunda Hotiç’in borçları toplamı 35 milyon TL civarında olacakmış. Markanın 300 mağazaya ulaşma hedefi olduğu da biliniyor.
Çoğunluk şartı
Öte yandan Hotiç, başka aracı kurum ve özel yatırım fonlarıyla çoktan görüşmelere başlamış. Perakendeciler için 2014 yılı stresli geçerken, Hotiç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç’in yakın çevresine “Gayet iyi büyüyoruz. Şirketin çoğunluğunu asla vermeyiz. Bu duygusal bir karar da değil” dediği kulağımıza gelen bilgiler arasında. Son 3 ayda faaliyet kârı 9 milyon TL artan şirketle ilgili olarak Mehmet Hotiç’in “Bu markanın değeri çok yüksek. Bu değere, değer katacak ortaklıklara varız ama hiçbir zaman yüzde 51’i vermeyiz” dediği söyleniyor.
Üretimi artırmıştı
Hotiç’in ortaklık görüşmeleri duyulunca, hem çalışanları hem de iş ortakları “Ne olur markayı satmayın” diye ricada bulunmuş. Hatta ayakkabı üreticisi birkaç firma toplanarak Mehmet Hotiç’in kapısını çalmış ve şu mesajları iletmiş: “Biz size güvenerek üretimi artırdık, fabrikamızı büyüttük. Markanın tamamını veya çoğunluğunu satarsanız kimse sizin gibi yönetemez. Sakın satmayın!”
Bu ziyaretlerin ardından, Hotiç Ailesi de kesinlikle çoğunluğu satmama kararı almış. Hotiç markası 1938’de Salih Hotiç tarafından kuruluyor. Balkan Savaşları’ndan canını kurtarmak için kaçan Boşnak aile İstanbul’a doğru yol alan bir trene biniyor. Salih Hotiç de 1910 yılında bu trende doğuyor. Birinci Dünya Savaşı patlak verdiği için sadece 3 yıl okula gidebiliyor. Ve 8 yaşında çalışmaya başlıyor. Kader onu kunduracı yapıyor.
Ayakkabı Dünyası’nı da satın almak istemişti
Esas Holding daha önce de Ayakkabı Dünyası Mağazacılık’ın yüzde 60’ını, Akbacakoğlu Kundura Sanayi’nin de yüzde 65’ini satın almak için görüşmüştü. Ancak orada da bir sonuca varılamadı.
Fırsatları kolluyor
2000 yılında Şevket Sabancı ve ailesi tarafından kurulan Esas Holding’in ortakları arasında Ali Sabancı, Erhan Kamışlı ve Emine Kamışlı gibi isimler bulunuyor.
Sağlık, perakende, gıda, gayrimenkul ve havacılık alanlarına ilgi gösteren Esas Holding’in, Pegasus, Air Berlin, Peyman, Mars Entertainment Group, Mac Fit, Medline ve Bonservis gibi şirketlerde yatırımı var. 2010 yılında Londra’da kurduğu şirketle, dünyadaki fırsatları da yakından takip ediyor.
Demet Cengiz/Sözcü
Yorumlar
Yorum Gönder