Ana içeriğe atla

KUMAŞÇILAR İPLİKÇİLERDEN DERTLİ

500 bin kişinin çalıştığı sektörde tekstilci ile hazır giyimci zaman zaman sıkıntılar yaşar ve ters düşerler. Bu kez tekstil sektörünün kendi içindeki bir sıkıntıdan bahsetmek istiyoruz.

Türk ihracatının lokomotif sektörleri olan tekstil ve hazır giyimin toplam ihracatı geçen yıl 25.6 milyar dolara ulaştı. Bunun 8.3 milyar doları tekstil ve hammaddeleri ihracatından geliyor.

500 bin kişinin çalıştığı sektörde tekstilci ile hazır giyimci zaman zaman sıkıntılar yaşar ve ters düşerler. Biz de bunları yazarız. Bu kez tekstil sektörünün kendi içindeki bir sıkıntıdan bahsetmek istiyoruz.

İplik olmadan kumaş olmaz. Sektörde rekabet şartları ağırlaştıkça kumaş üreticileri, iplik sanayicilerinin bazı uygulamalarından yakınmaya başladılar. Bu yakınmaların temelinde iç piyasadaki üreticilerden aldıkları ipliklerde ağırlaştırılmış malzeme kullanılmaya başlanması geliyor.

Kumaş üreticilerin söylediğine göre, iplik bobinleri artık daha ağırlaşmış. Çuvalların üstüne eskiden etiket konulurken şimdi daha ağır olan plakalar yapıştırılıyormuş. Hatta kendilerine nemli iplik gönderildiğini iddia edenler bile var. Bunların hepsi de kumaş üreticisinin daha az iplik alıp daha çok para ödemesine neden oluyor.

Örme Sanayicileri Derneği Başkanı ve Fikri Örme Yönetim Kurulu Başkanı Fikri Kurt, kumaşçılar adına bu sorun ile mücadele eden işadamlarının başında geliyor. Geçen dönem İSO’de meslek komitesi üyesi olan Kurt, tüm alt sektörleri örgütleyip iplikçilere sunulmak üzere ortak bir karar da çıkartmıştı. Hatta bunu geçen yıl Dış Ticaret Müsteşarlığı’ndaki bir görüşmede Türkiye’nin önde gelen iplik firmalarından birinin patronuna da sunmuş. Ondan da söz almış.

Ancak Kurt, aradan geçen sürede bir şeyin değişmediğinden yakınıyor. Bundan 7-8 sene önce iplikte yüzde 3 olan fire oranlarının şimdi yüzde 8’e kadar çıktığı belirtiliyor. Fikri Kurt üşenmemiş kendi işletmesinde bir hesap da yapmış. Kendisini üzen bu hesabı Para Dergisi ile şöyle paylaşıyor:

“Ben işletmemde aylık 700-800 ton iplik kullanıyorum. Ağırlaştırılmış malzeme nedeniyle işletmemde yılda 2 milyon TL fazla para ödüyorum. Bu 10 yılda bir fabrika demek. 80 gram olması gereken bobin 180 gram geliyor. Ambalajlanacak olan iplik 2.5 kilo gelmesi gerekirken 2 kilo 800 gram geliyor. Bize yazık değil mi?..”

Para Dergisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...