Ana içeriğe atla

SABİHA GÖKÇEN'DE ZOR SAATLER

Bir dönem, zamanında kalkış konusunda dünya sıralamalarına giren Sabiha Gökçen’den bugün rötarsız kalkış ve iniş pek mümkün değil..



İstanbul’un Anadolu yakasındaki havaalanı Sabiha Gökçen, geçen yıl Malaysia Airports Holdings’in (MAH) oldu. Limak’ın hisselerini alan Malezyalılar, yaptıkları yatırımdan memnun.

1998’de temeli atılan 2001 yılında tartışmalarla tamamlanan ve ilk yıllar adeta hayalet bir havaalanı görünümünde olan Sabiha Gökçen’de 10 yılda çok hızlı bir gelişme yaşandı.

Önceleri yıllık iki bin yolcuyu zor bulan havalimanı, 2015 Kasım itibariyle 25 milyon yolcuya ulaştı. Pegasus’un ciddi katkısının ardından Türk Hava Yolları’nın da uçuşlarının bazılarını buraya almasıyla büyüme rekora ulaşırken, yolcuların çektiği sıkıntılar da artmaya başladı.

ZOR GÜNLER YAŞANIYOR

Bir dönem, zamanında kalkış konusunda dünya sıralamalarına giren Sabiha Gökçen’den bugün rötarsız kalkış ve iniş pek mümkün değil. Uçak sayılarının artması, buna karşılık apronların yetersiz kalmasıyla zor günler yaşanıyor.

Yani artık havalimanının kapasitesi dolmuş, büyümenin sonuna gelinmiş. Oysa Bursa-İzmit köprüsü açıldığında, kaçınılmaz olarak o bölgeden de bir yolcu akışı olacak. Malezyalılar artan yolcu sayısından memnun, ancak bir an önce DHMİ’nin ikinci pisti inşaat etmesini istiyor. Havalimanını yakından bilen bir işadamının yorumu ise şöyle: “Havalimanı olmayacak bir şey yapıyor. Havaalanının kapasitesi zorlanıyor. İkinci pistin zaman geçirmeden yapılması gerek. Bu, üçüncü havalimanı kadar önemli.”

YENİ ORTAKLA RAKİP OLMAYA HAZIRLANIYOR

BU arada Sabiha Gökçen’de önemli bir ortaklık gerçekleşti. Önümüzdeki günlerde açıklanması beklenen bu ortaklık çerçevesinde havalimanının apron işletmeciliğini artık Genel Havacılık A.Ş. yapacak. Ömer Sulyak’a ait Genel Havacılık, hali hazırda özel uçaklara hizmet veriyor. Artık apron işletmeciliğine yöneliyor. Genel Havacılık’ın Sabiha Gökçen için bir başka hedefi daha var. Havaalanını uluslararası olarak, özel jetlerin merkezi yani “hub” yapmak. Grubun bir sonraki adımı ise terminal işletmeciliğine soyunmak olacak. Yani Genel Havacılık yeni ortaklıkla TAV, Limak gibi terminal işletmecilerine rakip olmaya hazırlanıyor!
 (Jale Özgentürk/Hürriyet)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...