Ana içeriğe atla

MUSTAFA KOÇ'UN SON İŞİ

İlk milli muharebe tankı, Koç Holding imzasıyla tasarlandı



Türkiye’nin ilk milli ana muharebe tankı olacak olan Altay, Koç Grubu iştiraki Otokar’ın ana yükleniciliğinde tasarlanıp geliştirildi. Tasarımın yanı sıra seri üretime talip olan Koç, son olarak pazartesi teklif sunmuştu

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Mustafa Koç’un görüşmelerinde gündeme gelen milli tank Altay, seri üretime geçildiğinde Türkiye’nin ilk milli muharebe ana tankı olacak.
Koç Grubu iştiraki Otokar’ın ana yükleniciliğinde tasarlanıp geliştirilen Altay için ilk karar 2007’de alındı.

Otokar ise çalışmalara 2009’da başladı. 2012’de 2 prototip ortaya çıktı. Altay’ın tasarlanıp geliştirilme maliyeti yaklaşık 500 milyon dolar oldu.

Altay’ın prototipleri her türlü iklim ve arazi koşulunda toplamda 4 bin kilometre test edildi. Tankın atış kontrol sistemini Aselsan, zırhını ise Roketsan geliştirdi.

Otokar, tasarım ve geliştirmede ana yüklenici olmakla birlikte Altay’ın seri üretimine de talipti. Bu amaçla geçen pazartesi Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na 250 adet tankın seri üretimi için teklif dosyası sundu. Altay’ın sistem kalifikasyon ve kabul testleri halen sürüyor.

KİMYASAL TEHDİDİ ALGILIYOR

Altay’ın kapasite ve özellikleri arasında 4 mürettebat, 120 mm ana silah, lazer güdümlü füze atma kabiliyeti, kule makineli tüfeği ve nükleer-kimyasal tehdit tanıma sistemi de bulunuyor.

'BU BİR PRESTİJ PROJESİ' DİYORDU

Koç, Altay tankına özel önem veriyordu. 2012’de 1 ve 2’nci prototiplerin tanıtıldığı ve Başbakanlığı sırasında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katıldığı törende, şunları söylemişti:

“Altay sadece ülkemiz için değil Koç Topluluğu için de bir prestij projesi. Yalnız varlığı ile değil, yatırımları, işgücü ve teknik birikimiyle de savunma sanayiinde büyük ivme getirecek.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...