Ana içeriğe atla

2016 YILI TÜRKİYE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON SEKTÖRÜ



En fazla istihdam sağlayan, en fazla ihracat yapan tekstil ve hazır giyim sektörü 2016’ya Rusya krizi, yükselen kurlar ve Doğu’da artan çatışmaların gölgesinde giriyor.


Bu yıl birçok sektör için kayıp yıl olacak. Türkiye’de istihdamın dinamosu, ihracatın lider sektörlerinde tekstil ve hazır giyim 2015’i yüzde 10’luk ihracat düşüşüyle bitirecek. Hem Rusya’dan kaynaklı kriz, iki seçimin yarattığı belirsizlik ortamı, doların yüzde 27 değer kazanması, 7 Haziran seçimlerinden bu yana Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde artan çatışmalar sektörü olumsuz etkiledi.

Türkiye Hazır giyim ve Konfeksiyon sektörü ihracatı 2015’in Ocak-Kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10.3 gerileyerek 15.6 milyar dolar olarak gerçekleşti.

İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi’nin verdiği bilgilere göre, 2015, seçim endeksli bir yıl oldu. Bu da bir taraftan ihtiyaç duyulan ekonomi politikalarının hayata geçirilmesini olumsuz etkilerken dünya pazarlarında meydana gelen belirsizliklerle birleşince iş dünyası açısından uzun ve derin bir bekleme süreci yaşanmasına yol açtı.

Maliyetler arttı

Hazır giyim sektörü ihracatının Avro/Dolar paritesindeki düşüşten olumsuz etkilendiğini anlatan Tanrıverdi, “Bu yıl içinde dolar kurunda yüzde 27 artış oldu. Bu sektörün hammadde ve girdi maliyetlerini artırdı” dedi.

Rusya’nın yaşadığı kriz nedeniyle ülkeye ihracatın yüzde 40 düştüğünü kaydeden Tanrıverdi, 2014’te 351 milyon dolar olan Rusya ihracatının bu yıl 200 milyon dolarlara düştüğünü vurguladı.

2016 için umutsuz

Tanrıverdi, “Ukrayna, Rusya ve Suriye gibi bölgemizde devam eden kriz ve çatışmaların da bölgesel ticaret ve ekonomilere yaptığı olumsuz etkinin parite ve kur konusunda da etkili olabileceğini göz önüne almak gerekiyor.

2016’da Rusya ile gelişen siyasi krizin ekonomik alana yansıması ve bunun sonucunda Rusya’ya yapılan gerek kayıtlı hazır giyim ihracatı, gerekse bavul ticaretindeki düşüş sürecek. Ancak Tüm olumsuzluklara rağmen ihracat performansını 20 milyar dolar seviyesine çıkaracağını öngörüyorum” diye konuştu.


Şehriban Kıraç/Cumhuriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...