Ana içeriğe atla

LÜKS'E TALEP AZALDI,İFLASLAR BAŞLADI

2015 her ne kadar dünyanın en büyük elmaslarının bulunduğu, müzayedelerde rekorların kırıldığı bir yıl olsa da esasında elmas sektörü için kayıp bir yıl oldu.



2015 her ne kadar dünyanın en büyük elmaslarının bulunduğu, müzayedelerde rekorların kırıldığı bir yıl olsa da esasında elmas sektörü için kayıp bir yıl oldu. Arz fazla talep düşük olunca satışlar düştü, devler madenlerini kapattı.

Dünyanın en büyük elmas üreticilerinden De Beers kârının düştüğünü ve ham elmas bulmanın her geçen gün zorlaştığını ifade etti.

Çin’de de mücevher sektörünün büyük oyuncuları zor zamanlar geçiriyor. Çin’in en büyük mücevher şirketi Chow Tai Fook yılı yüzde 42 net kâr kaybı ile kapatacağını belirtti.

Elmas üretimi sadece ham maddeyi bulmakla bitmiyor. Elmas yer altından çıkarıldıktan sonra ‘parlatıcılar’a gönderiliyor. Parlatıcılar ise aldıkları elmasları ham halden kurtarıp işlenmeye hazır duruma getiriyorlar.

Parlatıcıların yoğun olarak bulunduğu yer ise Hindistan. Sheetal isimli bir Hintli parlatıcı firmasının sahibi Chirag Kakadia , “Ham maddenin fiyatı oldukça yüksek fakat biz lükse olan talebin düşmesinden dolayı elimizdeki ham elması ucuza satmak zorunda kalıyoruz. 2014 yılına göre üretimimiz yüzde 40 düştü. Satışımızın ise yarı yarıya azaldığını söyleyebilirim” diye konuştu.

Sektör uzmanlarına göre 2015’in elmas için kayıp bir yıl olmasının nedeni dünya genelinde elmasa olan talebin azalması.

De Beers elmas sektörü için umutsuz değil. Firma aşırı arzın dengeye oturmasından sonra sektörde işlerin yoluna gireceğini belirtiyor. De Beers’ın CEO’su Philippe Meillier aralık ayında yaptığı bir açıklamada, “Bu bir talep arz krizi talep krizi değil. Biz sadece müşterilerimizin ihtiyacı olanı almasını istiyoruz ve stok problemini artırmak gibi bir niyetimiz yok ” demişti.

De Beers bu sene iki elmas madenini kapatmak zorunda kaldı.

Sektörde aracı olarak bilinen parlatıcıların 2014 yılındaki kârlarının yüzde 3’te az olduğu ifade ediliyor. Perakendecilerin kârı yüzde 13 olurken madencilik yapanların kârının yüzde 23 olduğu belirtiliyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...