Ana içeriğe atla

FİTCH GELİŞEN PİYASALARI UYARDI

Fitch Ratings, gelişen piyasalarda negatif görünümün 2009'dan bu yana görülen en yüksek seviyede olduğuna da dikkat çekti.



Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, 2016 yılında gelişmekte olan piyasaların bir çok sektörde geniş bir bantta riskler le karşı karşıya olduğu, ülke, banka ve şirket notlarının baskı altında olmaya devam edeceklerini bildirdi.

Fitch, gelişmekte olan piyasa noktalarında çekirdek sektörlerde negatif görünümün 2009'dan bu yana görülen en yüksek seviyede olduğuna da dikkat çekti. 
     
ABD'de faizlerin yükselmesi, güçlü ABD Doları, zayıf emtia fiyatları, cansız global ticaret ve artan siyasi risklerin gelişmekte olan piyasaları zorlayacak faktörler olduğunu ifade eden Fitch, makroekonomik ters rüzgarların gelişmekte olan piyasalarda şirketleri ve bankaları da etkilemekte olduğunu vurguladı.

Kur oynaklığının birçok kaldıraçlı şirket için, özellikle de döviz cinsinden borcunu refinanse etmesi gerekenler için bir tehdit olduğunu anlatan Fitch, gelişmekte olan ülkelerde bankaların zayıflayan varlık kalitesiyle karşı karşıya olduklarını ve azalan devlet desteği nedeniyle kırılgan olduklarını vurguladı.
     
Özel sektör borcunun son 10 yılda hızla artarak kamu borç seviyelerini aştığına işaret eden Fitch, bu durumun gelişmekte olan piyasa ekonomilerini, finansal sistemlerini ve ülke kredibilitelerini aşağı yönlü risklere açık hale getirdiğini belirtti. Aralarında Türkiye, Çin ve Rusya'nın olduğu 7 büyük gelişmekte olan ekonomisi anamiz eden Fitch, analizların özel sektörde borçlarının 2014 sonunda tahmin edilen GSYH'nın yüzde 77'sine çıktığının tespit edildiğini vurguladı. Fitch, bu oranın 2005 yılında yüzde 46 olduğunu da hatırlattı. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...