Ana içeriğe atla

İHRACATI DÜŞTÜ,FİYATI YÜZDE 50 ARTTI

Türkiye'nin narenciye deposu olan Mersin'de, limon rekoltesi ve ihracatı düşmesine rağmen fiyatı yükseldi.



Türkiye'nin narenciye deposu olan Mersin'de, limon rekoltesi ve ihracatı düşmesine rağmen fiyatı yükseldi. Geçen yıl dalında 1 liraya satılan limon, bu yıl yüzde 50 artış göstererek 1 lira 50 kuruşa alıcı buldu.

2014 yılında kentte 650 bin ton limon hasat edilirken, 2015 yılında bu rakam 500 bin tona düştü. Mersin'de bulunan Akdeniz İhracatçılar Birliği (AKİB) verilerine göre 2014'te Haziran-Aralık ayı döneminde en çok limon ihracatı 18 milyon 644 bin 767 dolar ile Rusya'ya gerçekleştirilirken, aynı ayın 2015 rakamları ise 11 milyon 150 bin 801 dolara düştü.

En çok ihracat yapılan ikinci ülke olan Irak ile 2014 yılının son 6 ayında 9 milyon 333 bin 479 dolar ihracat yapılırken, 2015 yılında bu rakam 8 milyon 182 bin 982 dolara geriledi. İhracat rakamının yükseldiği tek ülke olan Polonya ile 2014 yılının son 6 ayında 3 milyon 713 bin 486 dolarlık bir ihracat gerçekleştirilirken, 2015 yılında bu rakam yüzde 90'ın üzerinde bir artış sağlayarak 6 milyon 387 bin 13 dolara ulaştı.




FİYATLAR TATMİN EDİCİ

Rusya'nın kısıtlama getirmediği limonun parlak bir sezon yaşadığını belirten Turunçgil Üreticileri Birliği Başkanı Ahmet Dursun Şahin, düşen rekolteye rağmen artan limon fiyatları ve satışlarını üreticilerin yüzünü güldürdüğünü söyledi. Türkiye'de narenciye üretiminin yaklaşık 1 milyon ton civarında olduğunu hatırlatan Şahin, "Türkiye'de limonun yüzde 60'ını Mersin üretiyor. Bu ürünler hem ihracat hem de dinlenme dediğimiz yatak ürünü olarak değerlendiriliyor. Rekoltemiz geçen yıla göre düşük. İstikrarsız hava durumu nedeniyle ciddi bir rekolte kaybı yaşadık. Fiyatlar dalında 1 lira 50 kuruş civarında seyretti. Rekoltenin düşük olması neyse ki fiyatları arttırdı. Fiyatlar artmasa üretici perişan olurdu çünkü bu yıl yüzde 30 daha az ürün elde etti. Şu an limonun gidişatından fevkalade memnunuz. Fiyatlar tatmin edici" dedi.

Limon üreticisi Mehmet Çopuroğlu ise, "Rekoltenin düşük olmasına rağmen limon fiyatlarının yüksek olması bizi çok sevindirdi. Ayrıca Rusya'nın limona ambargo koymaması da bizim huzurlu olmamıza sebep oldu. Limon gerçekten ilaç niyetine kullanılması gereken bir ürün. Bu sezon ürünümüzü iyi fiyatlara satmanın rahatlığı içindeyiz" diye konuştu.
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...