Ana içeriğe atla

IMF'DEN TÜRKİYE'YE KRİTİK UYARI

Uluslararası Para Fonu (IMF) Türkiye'de bu yıl büyümenin yüzde 3.0'ün altında, enflasyonun da 2016 ve 2017'de yüzde 8.0 dolayında kalacağı öngörüsünde bulundu. IMF ayrıca, büyümede yavaşlamaya bağlı olarak 'yüksek düzeydeki işsizliğin daha da artacağı' uyarısı yaptı.

Uluslararası Para Fonu (IMF) ile ilgili görsel sonucu

IMF'den bir heyet olağan Madde IV görüşmeleri kapsamında 19-31 Ekim arasında Türkiye'yi ziyaret ederek, İstanbul'da özel sektör ve mesleki kuruluş temsilcileri, Ankara'da ise resmi temaslarda bulundu ve bir rapor hazırlayarak kamuoyu ile paylaştı.

ARTAN POLİTİK BELİRSİZLİK…

IMF raporunda, "Türk ekonomisi bugüne kadar bir çok şoka karşı dayanıklılık gösterdi ancak artan politik belirsizlik, turizm gelirlerindeki sert düşüş ve yüksek şirket borçluluğu ekonomiye zarar veriyor. Mevcut para politikası duruşu ekonominin yavaşladığı dönemde enflasyonu sınırlama ihtiyacını dengeliyor, bu duruş daha fazla gevşeme yapılmadan korunmalı" denildi ve şu uyarılar yapıldı:

"Mevcut para politikası duruşu, hala hedefin üzerinde seyreden enflasyonun düşürülmesi ihtiyacı ile yavaşlayan ekonomik görünüm arasında bir denge gözetmektedir. Elverişli dış koşullar şu ana kadar yardımcı olmuştur; fakat dış finansman ihtiyaçları yüksek seyretmeye devam etmekte ve mali alanı sınırlamaktadır. Bununla birlikte, kamu maliyesinde bir miktar gevşeme ekonomiyi desteklemek için uygun olacaktır. Makro-ihtiyati tedbirler döviz kuru riskini azaltmak için güçlendirilmelidir." 

ASGARİ ÜCRETİN ETKİSİ

Türkiye ekonomisinde büyümenin 2015'teki yüzde 4.0 düzeylerinden bu yıl yüzde 2.9'a gerilemesinin beklendiğine de dikkat çekilen raporda, buna bağlı olarak 'işsizliğin de artacağı' uyarısı yapıldı. Enflasyonun yüzde 5 hedefinin oldukça üzerinde kalmaya devam edeceğinin de belirtildiği raporda, asgari ücret artışlarının da etkisiyle enflasyonun bu yıl ve gelecek yıl yüzde 8.0 dolayında seyredeceği öngörüldü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...