Ana içeriğe atla

İHRACATÇIYA YENİ TEŞVİK PAKETİ YÜRÜRLÜĞE GİRDİ

İhracatçılar Birliği tarafından, ihracat finansmanını kolaylaştırmak, ihracatta pazar ve ürün çeşitliliği sağlayabilmek için oluşturulan yeni destek paketi 12.11.2016 tarih ve 29886 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.

İhracatçı ile ilgili görsel sonucu

Pazar çeşitliliğinin önem arz ettiği günümüz rekabet koşullarında, özellikle yeni ve uzak pazarlara yönelecek ihracatçıların finansman ihtiyaçları gözetilerek oluşturulan yeni destek paketinin yanı sıra, küreselleşen şirketlerin üretim zincirlerinde bir halka olma gereksiniminden hareketle, firmaları rakiplerine göre bir adım öne taşıyacak yeni enstrümanlar geliştirmek vizyonu ile destek mekanizmaları da hazırlandı. 
Yeni destek paketi kapsamında;
Yurt dışı alıcılara Türkiye’den yatırım/sermaye malı ithalatlarında Eximbank kanalıyla CIRR (Referans Ticari Faiz Oranları) üzerinden kredi verme olanağı sağlanacak. Böylece, ABD, İngiltere ve İtalya gibi gelişmiş ülkelerdeki mekanizmalara benzer olarak, Eximbank alıcı kredilerinde; gelişmiş ülke Eximbankları ile Türk Eximbank’ın uyguladığı faiz farkı karşılanacak.
İhracatçıların yeni pazarlara ve yeni müşterilere ihracat yaparken üstlendikleri risklerin Eximbank tarafından daha cesaretle sigortalanmasının sağlanması için Türk Eximbank’a sigorta tazmin desteği verilecek. Afrika gibi riski yüksek olan ve bu nedenle reasüre edilemeyen projelerin Eximbank tarafından daha kolay sigortalanabilmesi sağlanacak. 
İhracatçı ile ilgili görsel sonucu
YÜZDE 50 ORANINDA DESTEK
Küresel tedarik zincirinde yer alma potansiyeli olan firmaların, söz konusu zincire girişlerini kolaylaştırmak ve hızlandırmak amacıyla kurumsal kapasitelerini ve yetkinliklerini artıracak nitelikte makine, ekipman, donanım, yazılım, eğitim, danışmanlık, patent, lisans, sertifikasyon gibi giderleri proje bazında 1 milyon dolara kadar % 50 oranında desteklenecek. Böylelikle, ihracatçıların, Forbes, Fortune 500 gibi listelerde yer alan global ölçekli firmalar ile daimi tedarikçi ilişkileri kurmaları sağlanacak. 
Ülkeye küresel ölçekte marka olmuş sektörel fuarlar kazandırmak ve dünya fuarcılık sektöründeki payı artırmak amacıyla, ihracatçıların alıcılarla buluştuğu ve iş görüşmelerini gerçekleştirdiği sektörel nitelikli yurtiçi fuarlarda katılımcı şirketlere yüzde 50 oranında ve 30.000 TL’ye kadar yer kirası ve stand desteği verilecek. 
Yeni destek paketinin, uluslararası ticaret hacminin daraldığı bu günlerde ihracata ivme kazandırması beklenmekte olup, yeni bir atılım dönemi başlatarak ihracata ve ekonomiye yeni bir dinamizm getirilmesi hedeflenmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...