Ana içeriğe atla

LÜKS MARKALAR NİŞANTAŞI'NI TERK EDİYOR

İstiklal, Bağdat Caddesi'nin ardından Abdi İpekçi Caddesi de eski canlılığını arıyor.

Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi ile ilgili görsel sonucu

Terörün turizmde açtığı yara, iç tüketimdeki düşüş ve artan kiralar nedeniyle dev markalar birer birer Türkiye'den ayrılıyor. 
Roberto Cavalli, Pinko ve Milimetric son dönemde Nişantaşı'nı terkeden markalardan birkaçı. Paul&Shark da yılbaşından sonra Abdi İpekçi Caddesi'ni terketmeye hazırlanıyor.
Bölgeyi canlandırmak adına geçtiğimiz aylarda Lüks Markalar Derneği altında toplanan markalar, çıkış yolu arıyor. Derneğin başkanlığını yürüten Paul&Shark Türkiye Temsilcisi Selçuk Güzenge, son dönemde caddede yaklaşık 10 mağazanın kapandığını, bu sayının yılbaşından sonra artacağını söylüyor. 
BloombergHT mikrofonlarına konuşan Güzenge, "Burası dünyanın en nadide caddelerinden biri ve biz buraya gözümüz gibi bakmak zorundayız. O yüzden bir dernek oluşturduk ve bu dernekle beraber caddenin eski günlerini yaşamasını istiyoruz. Bu caddenin değerini koruması için tüm esnaf birleşmeli, büyük gruplar sahip çıkmalı" açıklamasında bulunuyor.
Fransa'nın Avenue Montaigne Caddesi'nin derneği ile Kasım ayı sonunda protokol imzalayacaklarını kaydeden Güzenge, Şişli Belediyesi'nin de desteğiyle caddenin çiçeklenmesini, yeniden düzenlenmesini sağlayacaklarını söyledi.
Son dönemde 10 mağazanın kapandığını kaydeden Güzenge, yılbaşından sonra 7-8 mağazanın daha kapanacağını belirtti. Yeni inşaatların da olduğunu bildiren Güzenge, "Arz-talep dengeyi bulacaktır diye düşünüyorum ama şu anda çıkanlar daha fazla" diyor.
Yılbaşından sonra Paul&Shark olarak kendilerinin de Abdi İpekçi'yi terkederek bir AVM'ye taşınacaklarını kaydeden Güzenge, "Bu caddenin yaşaması çok önemli. Türkiye, caddelere tanıtma fonunda yardımda bulunmak zorunda. Mal sahiplerinin elini taşın altına sokması lazım. Dünya markalarının bir bölümünü Katar ve Kuveyt'e kaybettik. Vietnam, Hong Kong'a gidiyorsunuz tüm dünya markaları orada ama Türkiye'den markaların birer birer ayrılması bizi üzüyor" diye konuştu.
Ceren Dilekçi/BusinessHT

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...