Ana içeriğe atla

VAHAP KÜÇÜK'ÜN DEV HEDEFİ

Vahap Küçük’ü 1997 yılına kadar pek kimse tanımazdı. Fransız çocuk giyim markası LC Waikiki’yi aldıktan sonra kamuoyunda tanınır hale geldi.

İlgili resim

Vahap Küçük’ü 1997 yılına kadar pek kimse tanımazdı. Fransız çocuk giyim markası LC Waikiki’yi aldıktan sonra kamuoyunda tanınır hale geldi.
Küçük, LC Waikiki’yi bu tarihten itibaren büyütmeye başladı. Sınırlı sayıda ülkede mağazası bulunan LC Waikiki, bugün Türkiye’nin en büyük hazır giyim markası. Başlangıçta sadece çocuklara yönelik ürünleri bulunan LC Waikiki’nin artık sadece çocuk değil, kadın erkek her yaş grubuna hitap eden ürünleri bulunuyor. Çocukları hatırlatan maymunlu logodan da bu nedenle vazgeçilmiş. Global marka yolunda hedef koyan şirket yönetimi logo değişimini bu nedenle gerçekleştirmiş. 
LC Waikiki bugün 33 ülkede 700’ün üzerinde mağazası var. 32 bin 500 çalışanı ile 9 milyar 400 milyon TL’lik ciroya ulaşmış durumda. Piyasada perakendede durgunluk var diyenlerin aksine büyümesini hız kesmeden sürdürüyor. 2016 yılını yüzde 25 büyümeyle kapatmayı planlıyor.
Bu yıl 130’u yurt dışında 40 mağaza açılışı ile kapatacak. 2017 yılı hedefi de bundan aşağı değil. 120’si yurt dışında 40 mağaza daha açmayı planlıyor. Gelecek yılın ciro hedefi ise 11 milyar TL’nin üzeri. Yıllık mağaza yatırımları 250 milyon doları geçiyor. Bu mağazalarda yıllık 250 milyon adetlik ürün satışı gerçekleşiyor. 
LC Waikiki’nin patronu Vahap Küçük, global marka olmak için kolları sıvamış. İlk yurt dışı mağazasını 2009 yılında Romanya’da açan LC Waikiki, bugün 33 ülkeye ulaşmış durumda.  
Toplam cironun yüzde 30’u yurtdışından geliyor. Ancak yapılan yatırımlar bu dengenin değişeceği yönünde. Global marka olabilmek için ciro dengesinin yüzde 50’nin üstü yurt dışından olması gerekiyormuş. Bu hedefler doğrultusunda ilerleyen LC Waikiki’nin patronu gelecek yıl cironun yüzde 40’ını yurtdışından hedefliyor. 2018 yılında da yüzde 50-50 dengesini yakalayarak global marka olmayı hedefliyor. 
Vahap Küçük, şu sıralar yurtdışında mağaza açılışından açılışına koşturuyor. Rusya’dan Afrika’ya Balkan ülkelerinden Asya’ya bir dizi mağaza açılışının planlarını yapıyor. Öğrendiğimize göre yakın zamanda Libya mağazası devreye girecekmiş. Peşinden de Kenya, Malezya ve Endonezya mağazaları açılacakmış. “Çocuksu” marka büyüdü ve artık ülke sınırlarına sığmıyor.  LC Waikiki, yakın bir gelecekte dünyanın sayılı markalarından biri haline gelecek gibi görünüyor. 
Para Dergisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...