Vahap Küçük’ü 1997 yılına kadar pek kimse tanımazdı. Fransız çocuk giyim markası LC Waikiki’yi aldıktan sonra kamuoyunda tanınır hale geldi.
Vahap Küçük’ü 1997 yılına kadar pek kimse tanımazdı. Fransız çocuk giyim markası LC Waikiki’yi aldıktan sonra kamuoyunda tanınır hale geldi.
Küçük, LC Waikiki’yi bu tarihten itibaren büyütmeye başladı. Sınırlı sayıda ülkede mağazası bulunan LC Waikiki, bugün Türkiye’nin en büyük hazır giyim markası. Başlangıçta sadece çocuklara yönelik ürünleri bulunan LC Waikiki’nin artık sadece çocuk değil, kadın erkek her yaş grubuna hitap eden ürünleri bulunuyor. Çocukları hatırlatan maymunlu logodan da bu nedenle vazgeçilmiş. Global marka yolunda hedef koyan şirket yönetimi logo değişimini bu nedenle gerçekleştirmiş.
LC Waikiki bugün 33 ülkede 700’ün üzerinde mağazası var. 32 bin 500 çalışanı ile 9 milyar 400 milyon TL’lik ciroya ulaşmış durumda. Piyasada perakendede durgunluk var diyenlerin aksine büyümesini hız kesmeden sürdürüyor. 2016 yılını yüzde 25 büyümeyle kapatmayı planlıyor.
Bu yıl 130’u yurt dışında 40 mağaza açılışı ile kapatacak. 2017 yılı hedefi de bundan aşağı değil. 120’si yurt dışında 40 mağaza daha açmayı planlıyor. Gelecek yılın ciro hedefi ise 11 milyar TL’nin üzeri. Yıllık mağaza yatırımları 250 milyon doları geçiyor. Bu mağazalarda yıllık 250 milyon adetlik ürün satışı gerçekleşiyor.
LC Waikiki’nin patronu Vahap Küçük, global marka olmak için kolları sıvamış. İlk yurt dışı mağazasını 2009 yılında Romanya’da açan LC Waikiki, bugün 33 ülkeye ulaşmış durumda.
Toplam cironun yüzde 30’u yurtdışından geliyor. Ancak yapılan yatırımlar bu dengenin değişeceği yönünde. Global marka olabilmek için ciro dengesinin yüzde 50’nin üstü yurt dışından olması gerekiyormuş. Bu hedefler doğrultusunda ilerleyen LC Waikiki’nin patronu gelecek yıl cironun yüzde 40’ını yurtdışından hedefliyor. 2018 yılında da yüzde 50-50 dengesini yakalayarak global marka olmayı hedefliyor.
Vahap Küçük, şu sıralar yurtdışında mağaza açılışından açılışına koşturuyor. Rusya’dan Afrika’ya Balkan ülkelerinden Asya’ya bir dizi mağaza açılışının planlarını yapıyor. Öğrendiğimize göre yakın zamanda Libya mağazası devreye girecekmiş. Peşinden de Kenya, Malezya ve Endonezya mağazaları açılacakmış. “Çocuksu” marka büyüdü ve artık ülke sınırlarına sığmıyor. LC Waikiki, yakın bir gelecekte dünyanın sayılı markalarından biri haline gelecek gibi görünüyor.
Para Dergisi
Yorumlar
Yorum Gönder