Ana içeriğe atla

KRİZ KAHİNİ:PİYASALAR ZAMAN AYARLI BOMBA

Kriz kahini Roubini, "Makro likidite balonları besliyor, ancak, piyasa likiditesi er geç, iflas ve çöküşü tetikleyecektir" uyarısı yaptı.

Roubini, önde gelen kanaat önderlerinin düşünce ve yorumlarının yer aldığı "Project Syndicate" adlı sitede yayımlanan yazısında, başta ABD Merkez Bankası (Fed) olmak üzere, önde gelen merkez bankalarının küresel krizden bu yana sıfıra yakın faiz politikaları izlediklerine dikkat çekti.

Bu bankaların, daralan ekonomiyi toparlanma sürecinde desteklemek için piyasalara bol miktarda likidite enjekte ettiklerine dikkat çeken Roubini, ancak giderek büyüyen likiditenin piyasalarda sorunlar yaratabileceği uyarısında bulundu ve ekledi:

"Kısacası, merkez bankalarının likidite yaratması tahvil faizlerini düşük tutabilir ve piyasalardaki hareketliliği azaltabilir. Bunun sonucunda, Fed'in beklenenden erken faiz artırımına başlaması, petrol fiyatlarının aniden yükselişe geçmesi ya da euro bölgesinde ekonomik toparlanmanın başlaması gibi sürpriz gelişmeler, herkesi pozisyonlarından hızlı çıkmaya yöneltecektir."

Böylesi gelişmelerin, özellikle ellerinde likit olmayan fonların bulunduğu yatırımcıları zararına satışa zorlayacağını vurgulayan Roubini, "Bu, makro likidite ve piyasalardaki likidite bir zaman ayarlı bombadır" uyarısında bulundu ve şöyle devam etti:

"Bu (bomba), şimdiye kadar yalnızca tahvil faizleri ve hisse senedi fiyatları üzerinde kısa süreli oynaklıklar ve hızlı değişikliklere neden oldu. Ancak, zamanla, merkez bankaları likidite yaratmaya devam ettikçe, hisseler, tahviller ve diğer aktif piyasalarında fiyat balonları oluşturuyor. Yatırımcılar, likiditedeki artışın etkisiyle aşırı değerli varlıklara yöneldikçe, uzun sürecek bir krizin patlama riski de artıyor."

Bunun, finansal krize yönelik politika tepkisinin paradoksal sonucu olduğunu da vurgulayan Roubini, "Makro likidite balonları besliyor, ancak, piyasa likiditesi er geç, iflas ve çöküşü tetikleyecektir" uyarısı yaptı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...