Ana içeriğe atla

AVEA'DAN 793 MİLYON TL ZARAR

BTK iletişim operatörlerinin 2015 yılı ilk çeyrek pazar verilerinin yanı sıra 2014 yılı karlarını da açıkladı. Tek zarar eden kurum Avea çıktı..

Telekom sektörünü düzenleyen Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) iletişim operatörlerinin 2015 yılı ilk çeyrek pazar verilerinin yanı sıra 2014 yılı karlarını da açıkladı. Böylece 4 şirketin 5 yıllık kâr zarar tablosu da netleşmiş oldu.

BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) telekom sektörüne ait topladığı pazar verileri her çeyrek dönemde paylaşıyor. Bu veriler içinde Vodafone, Turkcell, Türk Telekom ve Avea’nın gelirleri ve aboneleri başta olmak üzere tüm bilgiler yer alıyor. BTK’nın önceki gün açıkladığı 2015 yılı birinci çeyrek pazar verilerinde şirketlerin 2014 yılı kâr ve zararları da kamuoyuna duyurulmuş oldu. Bu pazar verilerine göre Türk Telekom 2014 yılında 2.4 milyar TL, Turkcell ise 2.3 milyar TL kâr açıkladı. Vodafone’un kârı 53 milyon TL olarak gerçekleşti. Diğer tüm operatörlerin aksine Avea’nın 2014 yılını 793 milyon TL zararla noktaladığı açıklandı.

Son 2010-2014 yıllarını kapsayan son 5 yıla bakıldığında ise Türk Telekom toplamda 12.1 milyar TL ile telekom şirketleri arasında en çok kâr eden şirket oldu. Onu 11.5 miyar TL’lik kârı ile Turkcell izledi. Vodafone Türkiye son 5 yılda 933 milyon TL zarar ederken, Avea’nın son 5 yıllık zararı 4 milyar 287 milyon TL’yi buldu. 2010-2014 yılları arasında telekom sektörünün toplam karı 18 milyar TL oldu. 

VODAFONE GEÇTİ

BTK pazar verilerine göre bu yılın Ocak-Mart aylarını kapsayan ilk çeyreğinde telekom sektöründe 7.2 milyar TL’lik gelir elde edildi. Turkcell 2.3 milyar TL ile gelir listesinin ilk sırasında yer aldı. Vodafone, 1.9 milyar TL’lik gelirle ilk kez 1.8 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom’u geride bıraktı. Avea’nın gelirileri 1.1 milyar TL’ye ulaştı. Raporda paylaşılan bilgilere göre, dört şirketin 5 yıllık net geliri 121.2 milyar TL oldu. Gelirde liderlik ise Turkcell’in. Raporda paylaşılan bilgilere göre Turkcell’in son 5 yılda elde ettiği gelirin toplamı 43.6 milyar TL’ye ulaşıyor.

İkinci sırada ise 36.9 milyar TL’lik gelirle Türk Telekom geliyor. Üçüncü sırayı 23.9 milyar TL ile Vodafone alırken, Avea ise 16.8 milyar TL’lik toplam gelirle dördüncü sırada bulunuyor. 2014 yılında toplam gelirden alınan pay konusunda ise Turkcell’in payı yüzde 28.4 olarak açıklandı. Türk Telekom’un payı yüzde 21.7, Vodafone’un payı yüzde 15.3 ve Avea’nın payı yüzde 12.7. Diğer işletmecilerin payı ise yüzde 21.9 oldu.

KONUŞMA TRAFİĞİ AZALDI

2015 yılı birinci çeyrekte toplam mobil trafik miktarı 52.2 milyar dakika olurken sabit trafik miktarı ise 2.9 milyar dakika olarak gerçekleşti. Bir önceki üç aylık döneme göre mobil trafik miktarı yüzde 1 oranında azalırken sabit trafik miktarı ise yaklaşık yüzde 8.7 oranında azaldığı raporda belirtiliyor.

Geçen yılın aynı dönemine göre kıyaslandığında ise birinci çeyrekte yaklaşık 51 milyar dakika olan toplam trafik miktarı, 2015 yılı birinci çeyrekte 55.1 milyar dakika olarak gerçekleşti.

İletişim operatör bazında bir önceki döneme göre Turkcell’in trafiğinin yüzde 2.5 oranında, Vodafone’un trafiğinin yüzde 0.9 oranında azaldığı görülüyor. Avea ise trafiğinin ise söz konusu dönemde yüzde 1 oranında arttığı BTK’nın paylaştığı bilgiler arasında yer alıyor.
Ahmet Can/Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...