Ana içeriğe atla

AVM'LERİN CİROSU ARTTI

AVM Ciro Endeksi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 19,6 artarak 165 puana ulaştı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) açıklamasına göre, AYD ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin nisan ayı sonuçları açıklandı. 

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 19,6 artarak 165 puana ulaştı. 

AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar nisanda bir yıllık dönemde 27 puan yükseldi ve verimlilik metrekare başına 630 TL olarak hesaplandı. Verimlilik, İstanbul'da 740 TL, Anadolu'da ise 556 TL oldu. 

Geçen yılın nisan ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Nisan döneminde kategoriler bazında en yüksek artış yüzde 39 artışla AVM'lerdeki diğer alanların cirolarında gerçekleşti. Geçen yıla göre, endeks genel kategoride yüzde 20, giyim kategorisinde yüzde 16, yiyecek  kategorisinde yüzde 15, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 10, teknoloji kategorisinde yüzde 9 artış kaydederken, hipermarket kategorisinde ise değişim yaşanmadı.  

Ziyaret sayısı endeksi ise bir yıllık periyotta yüzde 4,21 artış gösterdi. 

AYD Başkanı Hulusi Belgü konuya ilişkin değerlendirmesinde, AVM endeksinin kategoriler bazında da artışını sürdürdüğünü ve yeni sezonla birlikte ziyaretçilerin tüketim harcamalarına devam ettiğini kaydetti.  

2015 yılının başından itibaren AVM ciro endeksinin önceki yıl verileri ile karşılaştırıldığında artış seyrini sürdürmesinin sektörün verimliliği açısından son derece önemli olduğunu vurgulaya Belgü, "Ziyaret sayısı endeksinin de nisan ayı gibi insanların açık havada daha çok vakit geçirmeye başladığı bir dönemde yüzde 4,21'lik bir artış göstermesi AVM'lerin tercih edilme oranının ne kadar arttığının göstergesi" değerlendirmesini yaptı. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...