Ana içeriğe atla

ORTADOĞU'NUN DEVİ MADO'YA ORTAK OLDU

1962’de 25 metrekarelik bir dükkanda Yaşar Pastanesi’nde dede mesleğini sürdüren Mehmet, Atilla ve Erdam Kanbur ise modernleştirdikleri tesisleriyle Türkiye’ye Mado markasını kazandırıyor.



ROMA ve Kahramanmaraş. Dünyada dondurma ile anılan iki şehir. Osman Ağa, 150
yıl önce Kahramanmaraş’ta Ahir Dağı’ndan toplanan karları işleyerek, meşhur
Kahramanmaraş dondurmasını üretiyor.

1962’de 25 metrekarelik bir dükkanda Yaşar Pastanesi’nde dede mesleğini sürdüren Mehmet, Atilla ve Erdam Kanbur ise modernleştirdikleri tesisleriyle Türkiye’ye Mado markasını kazandırıyor.

Bugün beşinci kuşağın yönetiminde olan Mado, yılda 300 milyon liralık satış yapan bir
şirket artık. Türkiye’de 300’e, dünyada ise 20’ye yakın noktaya ulaşan şirket, bir
süredir kendini küresel arenaya taşıyacak yeni bir ortak peşindeydi.

ORTADOĞUNUN EN BÜYÜĞÜ

Daha önce Turkven, İş Girişim, lnfinity, Advent gibi yerli ve yabancı fonların kapısını aşındırdığı Mado’da ipi gögüsleyen yatırımcının Ortadoğu Bölgesi’nin en büyük oyuncularından Venture Capital Bank olduğu bilgisine ulaştım.

Kanbur Ailesi’nin bu Bahreynli dev bankayı azınlık ortak olarak kabul etmesinin nedenleri arasında, Mado’yu hem Ortadoğu’da hem de batıya doğru çok hızlı biçimde büyütme ve küresel marka yapma vaadi etkili olmuş.

Ortadoğu’nun en büyük İslami yatırım bankalarından biri olan Venture Capital Bank’ın Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ghassan Ahmef ile Kanbur Ailesi’nin eski dost olduğu söyleniyor. Anlaşılan Kanburlar’ın tercihinde bu dostluk da pay oynamış.  (Jale Özgentürk/Hürriyet)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...