Ana içeriğe atla

DEV YABANCI ŞİRKET TÜRKİYE'DEN ÇEKİLİYOR

Topshop, Türkiye'deki mağazalarını kapatma kararı aldı.


Jale Özgentürk bugünkü yazısında dev marka Topshop’un Türkiye’den çıkacağını ve sadece bir tek mağazada satışın devam edeceğini yazdı.

Özgentürk’ün yazısının o kısmı:

“Kuveytli Al Shaya Grubu, aralarında Starbucks, The Body Shop, Miss Selfridge, River Island, Peacocks, Debenhams, Victoria’s Secret, Topshop gibi dünyaca ünlü markaların sahibi uluslararası bir perakendeci.

1890’da kurulmuş, Ortadoğu’nun en bilinen şirketlerinden biri.

Gayrimenkulden, turizme, otomotivden perakendeye 7 ana sektörde faaliyet gösteriyor. Perakendede ise dünya çapında 15 pazarda 70 ünlü markanın temsilciliğini yapıyor, 44 bin kişinin çalıştığı 2 bin 800 mağazayı yönetiyor.

17 MARKASI VAR

Türkiye’ye gelişi 2002 ekonomik krizinin hemen ardından oldu.

Kriz sonrası ekonomide başlayan canlanmayı değerlendirerek, Türkiye’ye hızlı bir giriş yapan grubun ilk gelen markaları Topshop, Top Man ve Doroty Perkins’ti.

Bugün Türkiye’de 17 markası, 22 ilde 350 mağazası, 2 bin 500 çalışanı var.

Bu markalar arasında en başarılısı hiç kuşkusuz Starbucks.

Al Shaya grubu bugünlerde yeni kararlar aldı.

Türkiye’deki portföyü gözden geçiriyor.

Bu doğrultuda Türkiye’ye ilk giren marka olan Topshop’un Türkiye’den çıkmasına karar verildi.

BEKLENEN CİROYA ULAŞILAMADI

Beklenen ciroya ulaşamayan Top Shop’un alışveriş merkezlerindeki yaklaşık 10 mağazası kapatıldı.

Miss Selfridge markasının da Debenhams’ın içine alınmasına karar verildi.

Topshop’un açık kalan tek mağazası İstanbul Nişantaşı’nda.

Al Shaya grubu bu mağazayı bir süre daha açık tutacak.

Bu mağazayı işletmek isteyen bir yatırımcı olursa, devretmeye de hazır."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...