Ana içeriğe atla

PATRONLAR ARTIK KİRALAMA YAPIYORLAR

Türkiye'de yeni otomobillerin yüzde 10'unu satın alan araç kiralama operasyonları, kurumsal şirketlerle büyüyor. Patronlar, gider kalemlerini azaltmak için kiralama yapıyor.



Türkiye'de yeni otomobillerin yüzde 10'unu satın alan araç kiralama operasyonları, kurumsal şirketlerle büyüyor. Patronlar, gider kalemlerini azaltmak için kiralama yapıyor

Avrupa'da otomobil sektörünün en önemli alıcısı filo kiralama pazarı Türkiye'de hızla ilerliyor. Şirketlerin önemli bölümü artık araç satın almak yerine finansal ve operasyonel avantajları nedeniyle kiralamayı tercih ediyor.

Avrupa Birliği'nde satılan yeni otomobillerin yüzde 60'ını araç kiralama şirketleri satın alıyor. Bu oran Türkiye'de henüz yüzde 10 civarında. Ancak sektör her yıl yüzde 15-20 oranında büyüyor. Kurumsal şirketler, lüks segmentteki otomobilleri, toplu para ödememek, bakım, kasko, kaza gibi gider kalemlerini azaltmak gibi nedenlerle kiralıyor. 



ZAMAN KAYBINI ÖNLÜYOR 

Lüks otomobil kiralama işini Aralık 2014'te hayata geçiren Corporent'in kurucu ortağı Barkın Pınar, premium segmentte kiralama yaptıklarını ve hedeflerinin kısa sürede ikiye katlandığını belirtiyor.

Bu yıl sonuna kadar 100 araç olarak düşündükleri otomobil parkının, 200'e çıkarılması için hedeflerini revize ettiklerini vurgulayan Pınar, "Örneğin bir şirket araç parkı kurmak istiyor. Bunun için 3 tane uzun dönemli sözleşme yapıyor. Aradan bir ay geçiyor, her zaman çalıştığı şirkete giderek 3 günlüğüne otomobile ihtiyacı oluyor ama mevcut şirketler kısa süreli kiralama yapamıyor. Bu nedenle bir başka şirketle daha çalışmak zorunda kalıyor. Bu da zaman kaybı anlamına geliyor. Biz bunların hepsini tek çatı altına topladık. 1 günden 48 aya kadar kiralama yapabiliyoruz" dedi. 

FİRMALARIN YARISI KİRAYA DÖNDÜ

Pınar'ın verdiği bilgiye göre, Coprorent'le çalışan şirketlerin yüzde 50'si mevcut araçlarını satarak kiraya döndüler. Bu da şirketlere finansman kolaylığı getiriyor. Pınar, kiralamanın avantajlarını da şöyle sıralıyor: "Satın aldığınızda toplu para ödüyorsunuz, bakımı, yağ masrafı, kaza riski bulunuyor. Kiralamada bu giderlerin hiçbiri yok. Kaza olursa kontağı kapatıp, yeni aracınızı alıyorsunuz. Şirketler kira faturasını gider gösteriyor." 
İbrahim Acar/sabah

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...