Ana içeriğe atla

İSTANBUL'UN EN DEĞERLİ CADDESİ

Dünyanın en eski ticaret alanlarından biri olarak kabul edilen Kapalıçarşı'daki Kalpakçılar Caddesi İstanbul'da metrekare başına en fazla kira ödenen yer oldu. Kalpakçılar Caddesi'ni İstiklal Caddesi ve Bağdat Caddesi izledi.



Dünyanın en eski ticaret alanlarından biri olarak kabul edilen Kapalıçarşı'daki Kalpakçılar Caddesi İstanbul'da metrekare başına en fazla kira ödenen yer oldu. Kalpakçılar Caddesi'ni İstiklal Caddesi ve Bağdat Caddesi izledi.

Beyazıt, Nuruosmaniye ve Mercan semtlerinin ortasında yer alan dünyanın en eski ve en büyük kapalı çarşısı "Kapalıçarşı", metrekare başına 3 bin 500 dolara varan kira bedeli ile İstanbul'un en pahalı noktası oldu. Eva Gayrimenkul Değerleme, aylık kira bedeli bakımından İstanbul'un en değerli caddelerini sıraladı. Buna göre Kapalıçarşı'nın kalbi Kalpakçılar Caddesi, metrekare başına aylık 2 bin dolardan başlayıp 3 bin 500 dolara kadar varan kira bedeli ile İstanbul'un, dolayısıyla Türkiye'nin en değerli yeri oldu.

 Fiyatlar metrekare başına



İSTİKLAL İKİNCİ


Kapalıçarşı'yı kira pahalılığında İstiklal Caddesi takip etti. Turistlerin uğrak yeri olan İstiklal Caddesi'nde aylık kiralar metrekare başına 250 dolardan başlıyor, 500 dolara kadar çıkıyor. İstiklal Caddesi'ni kira metrekare fiyatı 540 ila bin 60 lira arasında değişen Bağdat Caddesi, 157 dolar ila 250 dolar arasında değişen Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi, 250 ila 600 lira arasında değişen fiyatlarla da Beşiktaş-Çarşı takip etti. Buraların hemen devamında ise 250-400 lira arasında değişen metrekare fiyatı ile Bahariye Caddesi, ortalama 200 lira ile Alemdağ Caddesi, 150-400 lira ile Bakırköy-İstasyon Caddesi, 50-150 dolarla Halaskargazi-Cumhuriyet Caddesi, 80-300 lira ile de Fatih-Fevzipaşa Caddesi geldi.



ÇARŞI SINIRLI YÜKSELİYOR

Konuyla ilgili AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, metrekare başına 3 bin 500 dolara varan kira bedeli ile Türkiye'nin en pahalı caddesi olan Kapalıçarşı, Kalpakçılar Caddesi'nde bulunan dükkanlarda son 1 yılda yaklaşık yüzde 20 kira artışının yaşandığını söyledi. Kalpakçılar Caddesi'nin Türkiye genelinde başka bir emsali olmadığından bu artışın olağan kabul edildiğini aktaran Yazıcı, "Kiralamalar altın üzerinden yapılmaktadır, artışın bir kısmı da bundan kaynaklanmaktadır" dedi.

DÜNYANIN EN ÜNLÜ ALIŞVERİŞ CADDELERİ

Son 1 yıl içerisinde kira fiyatı en çok artan caddenin Kapalıçarşı Kalpakçılar Caddesi olduğunu vurgulayan Yazıcı, sözlerine şöyle devam etti:

"Bunun temel nedeni, bu caddenin benzeri olmayan ve dünyanın şu anda en kıymetli caddelerinden biri olmasıdır. Burada esnafın büyük çoğunluğu yüz yıllardır gelenek, göreneklerinden hala vazgeçmemiş durumdadır. Bu nedenle dükkanların satışları bile hala kilo altın üzerinden yapılmaktadır. Listede yer alan diğer caddeleri incelersek, şehir merkezinde genel olarak ön plana çıkan caddelerin zaten alışveriş merkezlerinin yaygınlaşmasından önceki dönemde de popüler caddeler olduğunu görmekteyiz. Bu caddeler her daim hareketliliklerini korumuş ve tercih edilen caddelerdir." 

ALEMDAR DA GÖZDE CADDELERDEN

Yazıcı, Alemdağ Caddesi'nde bulunan mağazalarda ise yüzde 5 ile 10 arasında bir kira artışının yaşandığını kaydetti. Beşiktaş-Çarşı'da ise metrekare birim kira bedellerinde son 1 yılda düşüş görüldüğünü aktaran Yazıcı, "Beşiktaş-Çarşı, değer yükselişinin en sınırlı olduğu caddedir. Bunun temel sebebi, mal sahiplerinin geçen sene yapmış olduğu yüksek oranda kira artışlarına, bu yıl kiracılar tarafından karşılık alamamış olmalarıdır. Bu yüzden Beşiktaş- Çarşı'da kira rakamlarında azalma yaşanmıştır" şeklinde konuştu.

ACIBADEM YAKIN DÖNEMDE DAHA POPÜLER OLACAK

Cansel Turgut Yazıcı, Pendik-19 Mayıs Caddesi ile Acıbadem Caddesi'nin yakın dönemde popüler olmasını bekledikleri caddelerin başında geldiğini söyledi. Yazıcı, bunun sebebinin bu bölgelerde nüfus yoğunluğunun artmasıyla birlikte bölgenin talep ve ihtiyaçlarına karşılık vermekte ön plana çıkmaya başlaması olduğunu dile getirdi. Vakit kaybetmeden alışveriş, gerektiğinde pazarlık yapmak ve kapalı bir ortama bağlı kalmaktansa daha özgürce hareket edebilmenin insanları sokaklara yönlendirdiğine işaret eden Yazıcı, bazı caddelerdeki mağaza cirolarının alışveriş merkezlerinin üzerine çıkmasının da perakende firmalarını caddelere yönlendirdiğini ifade etti.

EV KİRALARINA ÖĞRENCİ DOPİNGİ
SİNERJİ VURGUSU


Alışveriş merkezlerinde ödenen ortak alan giderlerinin olmaması ile bodrum-asma kat gibi depo alanlarının caddeleri cazip kıldığını vurgulayan Yazıcı, "Öte yandan dükkanların tek başına sinerji yakalaması ve müşterileri çekmesi, diğer toplu halde çekim oluşturan alışveriş merkezlerine göre daha zordur" şeklinde konuştu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...