Ana içeriğe atla

FED: FAİZ ARTIRIMI YAKLAŞIYOR

Dünyanın merakla takip ettiği tutanaklarda, istihdam piyasasının iyileşme gösterdiğine dikkat çekildi.



ABD Merkez Bankası (FED), faiz artırımının yaklaştığını bildirdi. Federal Açık Piyasalar Komitesi (FOMC) iki günlük toplantı sonrası yayımladığı tutanaklarda faiz artışının ne zaman yapılacağına ilişkin olarak ‘yaklaşıyor’ ifadesini kullandı.

Dünyanın merakla takip ettiği tutanaklarda, istihdam piyasasının iyileşme gösterdiğine dikkat çekildi.

Dolara FED desteği

FED yetkilileri, ekonomi ve piyasaların daha da gelişme kat etmesini beklediklerini ifade etti. Bazı yetkililer ise ekonomik verilerin orta vadede enflasyonun yüzde 2'lik hedefe doğru kayması konusunda ‘mantıklı bir güven’ göstermediği endişelerini dile getirdi. Enerji fiyatları ve doların ekonomiye etkilerini geçici olduğu kaydedildi.

FOMC, faiz artışının ne zaman olacağı ile ilgili kesin tarih vermezken, birçok ekonomistler artışın 16-17 Eylül tarihlerinde yapılacak olan toplantıda gerçekleşebileceğini öngörüyor. İşsizliğin yüzde 5,3 seviyesine yaklaştığı ve istihdamın iyileşme gösterdiğini belirten politika yapıcıları, ‘zamanından önce’ faiz artışına gidilmesinin ekonomik toparlanmaya zarar verebileceğini gündeme getirdi. FOMC üyeleri, koşulların hala istenilen seviyeye gelmediğini ancak, o noktaya doğru yaklaştığını kaydetti.

Tutanaklarda Çin ve euro bölgesinde doların güçlenmesinin ithalat fiyatlarını düşüreceği ve enflasyonun FED’in hedeflerine doğru kayabileceği ifade edildi.

FOMC, önceki tutanaklarında sıfıra yakın olan faiz oranlarının gelecek olan ekonomik verilere bağlı olarak gerçekleşeceği mesajını vermişti.

FED Başkanı Janet Yellen, faiz artışının ekonomik verilere bağlı olduğunu ifade etmişti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...