Ana içeriğe atla

FERİT ŞAHENK DÜNYA DEVİ İLE STRATEJİK ORTAKLIK KURACAK

Discovery Communications, Ferit Şahenk'in sahibi olduğu Doğuş Yayın Grubu ile stratejik ortaklık kuracak.



Dünyanın önde gelen TV programcısı Discovery Communications, bugün Türkiye’nin özel sektörde lider medya şirketlerinden biri olan Doğuş Yayın Grubu ile stratejik ortaklık kurmak üzere anlaştığını duyurdu.

Bu ortaklık ile Discovery, Türkiye’deki kanal sayısını 13’e çıkarmanın yanı sıra reklam verenlere de daha geniş ve etkin bir portföy sunarak Türkiye’de faaliyet gösteren lider uluslararası medya şirketi pozisyonunu da güçlendirmiş olacak.

Bu duyuru Discovery’nin, 2012 yılında yerel ofisini açmasını, Türkiye’deki tüm büyük ücretli televizyon platformlarına yayılmasını, yerel reklam satışının faaliyete geçmesini ve kanal portföyüne sürekli yatırım yapmasını içeren, pazardaki etkileyici büyüme sürecini takip ediyor.

Discovery Networks CEEMEA Başkanı ve Genel Müdürü Kasia Kieli, “Türkiye, Discovery olarak 17 senedir çok önem verdiğimiz bir pazar. Bu 17 yılın sonunda ülkenin önde gelen uluslararası yayıncısı olmaktan büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz. Discovery’nin küresel başarısı her zaman güçlü yerel takımlar oluşturmak ve yeni fırsatları değerlendirerek ana pazarlarında etkinliğini büyütmeye dayanmaktadır. Reklam satış temsilciliğinin Doğuş Yayın Grubu’na verilmesi ve CNBC-e kanalının satın alınması gibi yeni yatırımlarımız ile büyüyen işbirliğimiz sayesinde Türkiye’deki faaliyetlerimiz yeni bir seviyeye ulaşacaktır” dedi.

REKLAM SATIŞINI DOĞUŞ YAPACAK

Doğuş Yayın Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erman Yerdelen ise şunları söyledi:
"Doğuş Yayın Grubu Türk televizyon sektöründe sahip olduğu tematik ve eğlence kanallarıyla lider konumunda yer almakta ve 1996 yılından günümüze kadar büyümesini istikrarlı olarak sürdürmektedir. Kurulduğu günden beri Doğuş Yayın Grubu, dünyanın lider markaları ile ortaklıklar yaparak uluslararası arenada örnek gösterilen başarılı işbirlikleri gerçekleştirmiştir. Bugün böyle bir ortaklığı daha açıklamaktan gurur duyuyoruz: Doğuş Yayın Grubu ve dünyanın en güçlü medya gruplarından biri olan Discovery Communications, Türkiye'de Discovery'nin yayın portföyünü genişletmek ve çeşitlendirmek ortak hedefi doğrultusunda bir anlaşmaya varmışlardır. Bu stratejik ortaklık sayesinde Türk Discovery seyircileri çok daha geniş çeşitlilikte eğlence alternatiflerinden keyif alma imkanına kavuşacaklar.

Doğuş Yayın Grubu'nun Discovery ile yıllardır süregelen bir işbirliği bulunmaktadır ve bu ortaklık ile iki grup arasındaki işbirlikleri resmiyet kazanmıştır. Doğuş Yayın Grubu olarak bu heyecan verici  ortaklık sayesinde Discovery Communications ile daha çok işbirliği fırsatlarının doğacağına inanıyoruz" dedi.    

Bu ortaklığın ilk aşamasında Doğuş Yayın Grubu, 1 Eylül itibari ile Discovery'nin Türkiye'deki tek reklam satış temsilcisi olarak atanacak.

Discovery CEEMEA, Gelişen Pazarlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı James Gibbons ve yeni oluşturulan Discovery Networks Türkiye Genel Müdürü pozisyonuna getirilen Sissian Margos önderliğinde Doğuş Yayın Grubu Discovery Channel, Animal Planet ve Discovery Science'nin yerel versiyonları da dahil olmak üzere Discovery'nin tüm ticari portföyünün satışından ve Türk reklam verenleri için sponsorluk olanakları sağlamaktan sorumlu olacak.

DISCOVERY, CNBC-E'Yİ ALMAYA HAZIRLANIYOR

Discovery Communications ayrıca Doğuş Yayın Grubu'na ait ulusal yayın yapan haber ve eğlence kanalı CNBC-e'yi de satın almaya karar verdi. Böylece Discovery ilk defa Türkiye'de ulusal yayın sektörüne adım atmış olacak. Anlaşmanın sonuçlanabilmesi için gerekli tüm mutat şartların gerçekleşmesini takiben alım işleminin bu sene içinde tamamlanması bekleniyor. CNBC-e, alım işleminin sonlanmasına kadar yayınına hali hazırdaki ekibi yönetiminde bugünkü şekli ile devam edecek.

Discovery Networks CEEMEA Gelişen Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı James Gibbons: "Türkiye ücretsiz yayının büyük önem taşıdığı dinamik bir pazar. Var olan belgesel, gerçeğe dayalı içerik sunan eğlence ve spor kanallarından oluşan portföyümüze ulusal anlamda ücretsiz yayın yapan bir kanalın da eklenmesi ile seyircilerimize ve ticari ortaklarımıza daha güçlü içerik sunmayı planlıyoruz. 

Türkiye'deki varlığımızı büyütürken Doğuş ile birlikte çalışmayı heyecanla bekliyoruz. Bu beraberlik, Sissian Margos liderliğinde iş arkadaşlarımız ve ortaklarımızın yakın çalışmaları ile gerçekleştirilecek" dedi.  "Türkiye Genel Müdürü olan Sissian Margos, Doğuş işbirliğindeki tüm süreçleri yönetecek ve sahada stratejik liderlik görevini üstlenecek. Sissian Margos 2012 yılında Discovery'nin Türkiye ofisinin açılışını yönetmiş ve sonrasında 3 yıl boyunca Ticari Direktör olarak bugüne kadar başarılı bir şekilde devam eden Discovery'nin Türkiye'deki faaliyetlerini  yürütüyordu.  

15 YILDIR YAYINDA

CNBC-e, alım işleminin sonlanmasına kadar yayınına hali hazırdaki ekibi yönetiminde bugünkü şekli ile devam edecek. CNBC-e, Türkiye'de yayınına 16 Ekim 2000 yılında başladı.
 
EUROSPORT'UN DA SAHİBİ

Dünya genelinde 220'yi aşkın ülkede yayın yapan Discovery Communications'ın 2.9 milyar izleyicisi bulunuyor. Discovery Communications'ın bünyesinde yayın yapan 73 tane televizyon kanalı bulunuyor. Kurumun televizyon kanalları arasında Discovery Chanel ve Eurosport gibi küresel çapta ünlü yayın organları da var. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...