Ana içeriğe atla

İŞ DÜNYASINDA GENÇ JENERASYON DÖNEMİ

Türkiye'de 1960 yılında başlayan sanayi hamlesi neticesinde babalar ve dedelerin kurduğu şirketlerde büyük değişim dikkat çekiyor.
İş dünyasında genç jenerasyon dönemi

Persfektif dergisinde yer alan habere göre iş dünyasında genç nesil dönemi yaşanıyor. Artık şirketlerde genç kuşak dönemleri başlıyor. Sanayileşme hamlesi ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında başladı. 1960'lardaki sanayileşme hamlesinde özel sektör vardı.
50 yıllık süre içerisinde, aile şirketleri artık kurucuların ardından gelen genç kuşakların idaresine geçmeye başladı. Şimdilerde yöneticiler 30-50'li yaş aralığında değişiyor.
İş dünyasında değişime doğru yaklaşıldığı görülürken, önümüzdeki 10 - 20 yıl içinde, şirketlerin çoğunun başında genç girişimcilerin olması bekleniyor.
Türkiye'deki bazı şirketlerde yeni nesil görevi devraldı. Bazı şirketlerde ise üçüncü kuşakların görevi devralmaya hazırlandığı görülüyor. Bu duruma makro ölçekte bakıldığında, artılar kadar eksiler de göz önüne çıkıyor.
Genç kuşakta, dünya ile daha entegre, teknolojiyi takip eden, eğitimli, kurumsallaşma ve iş bölümü yapma becerileri yüksek, kararları masa etrafında toplanıp tartışarak verme eğilimi hakim.
Yeni neslin daha esnek ve demokratik olması bu durumun artı yönünü gözler önüne sürüyor. Eksi yönleri incelendiğinde, ekonomide geçmiş dönemlerde olduğu gibi fırsatlar çok değil.
Geçmiş dönemlerde kapalı ekonomiden liberal bir yapıya geçen ülkede her alan bakirdi.
Not: Fotoğrafta görülen genç işadamı Burak Kızılhan da AE ARMA-ELEKTROPANC'ın Ortadoğu ve Kuzey Afrika'dan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi. 27 yaşında ki genç Türk işadamı, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da önemli projelere imza atıyor. Hedefi ise dünya markası olmak..
Patronlar Dünyası

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...