Ana içeriğe atla

ŞAHENK ŞİMDİ DE KAHVECİ OLDU

Yeme-içme sektörüne hızlı bir giriş yapan Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, Kahve Dünyası’na da ortak oldu.
Şahenk şimdi de kahveci oldu

Türkiye’de sayıları her geçen gün artan kahve zincirleri büyük yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Yeme-içme sektörüne hızlı bir giriş yapan Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, Kahve Dünyası’na da ortak oldu.
TÜRKİYE’de her geçen gün büyüyen kahve zincirleri 600 milyon liralık ciroyla kurumsal yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Geçtiğimiz günlerde Nusr-Et, Lacivert ve Kiva gibi restoranlara ortak olarak yeme-içme sektörüne hızlı bir giriş yapan Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, Kahve Dünyası’nda da hissedar oldu. Önümüzdeki günlerde tamamlanması beklenen ortaklık anlaşmasına göre, Kahve Dünyası’nın yurtdışında büyümesi için yeni yatırımlar gerçekleştirilecek. 2011 Kasım ayında Londra’daki şubesini açan Kahve Dünyası, yılda 18 bin ton kahve üretimi de gerçekleştiriyor.
Hedefi 140 milyon lira

Mevcut ürünlerindeki büyüme ve dondurma üretiminin katkısıyla bu yıl yüzde 40 büyüyerek, 140 milyon lira ciroya ulaşmayı planlayan Kahve Dünyası New York, Boston ve Viyana gibi şehirlerde de yeni şubeler açmayı hedefliyor. Türkiye genelindeki 89 şubesi bulunan Kahve Dünyası, 2013 yılına kadar 30 yeni şube açmayı planlıyor. Yılda kişi başı 700 gram kahve tüketilen Türkiye’de hazır kahve pazar her yıl ortalama yüzde 7 büyüyor.
50 milyon dolar

Bu yıl yeme-içme sektörüne yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Doğuş Holding, Doğuş Restaurant Entertainment and Management (D.ream) markasıyla öne çıkıyor. Nusr-Et, Lacivert ve Kiva’nın yüzde 51’le çoğunluk hissesini alan D.ream yıl sonuna kadar 8 markayla 22 restorana ulaşmayı hedefliyor. Bu restoranlara 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlayan grup, New York, Londra ve Dubai gibi şehirlerde de restoranlar açacak.
Büyük ilgi görüyor

Kahve Dünyası’nın son dönemlerde Türkiye’de hızla yayıldığını anlatan D.ream CEO’su Levent Veziroğlu, “Markayla görüşmelerde sona yaklaştık. Kahve zincirleri Türkiye’de büyük ilgi görüyor. Yeme-içme sektöründeki çalışmalarımızla yurtdışında büyümeyi hedefliyoruz. Kahve Dünyası da bu alandaki başarısını Londra’da açtığı şubeyle kanıtladı. Ortaklık çalışmalarında son noktaya gelindi” dedi.

Bir taraftan yediriyor, bir taraftan zayıflatıyor

DOĞUŞ restorancılık alanında yatırımlarını sürdürürken bir yandan da sağlıklı yaşam, detoks ve spor alanında da faaliyet gösteriyor. D-Gym markasıyla
spor salonları açan Doğuş Grubu, D-Life markasıyla ise sağlıkla yaşam için detokstan beslenme programı ve SPA’ya kadar pek çok hizmet sunuyor.

Kahve zincirlerinde içecek tercihleri

* Filtre kahve yüzde 34.2
* Cappuccino yüzde 24.9
* Türk kahvesi yüzde 0.9
* Sıcak çikolata yüzde 8.3
* Meyve suyu yüzde 5.7
* Gazlı içecek yüzde 3.6
* Bitkisel çay yüzde 3.1
* Çay yüzde 1.6
* Kahve yüzde 1

Türkiye’de kahve pazarı


* Alkol içermeyen içecek pazarı 2011’de yüzde 3 büyüdü.
* Her yıl hazır kahve pazarı yüzde 7 büyüyor.
* Yıllık kişi başı kahve tüketimi Avrupa’da ortalama 7 kilogram.
* Bu rakam Amerika’da 6 kilogramı buluyor.
* Türkiye’de ortalama kişi başı tüketim ise 700 gram.
* Türkiye kahve tüketiminde 193 ülke arasında 104’üncü sırada yer alıyor.
* Kahve tüketicilerinin yüzde 79’u 18-45 yaşları arasında.
* Türkiye’de 7 bine yakın kahve satan mekan var.
* Kahve zincirlerinin büyüklüğü ise 600 milyon lirayı geçiyor.

Kahve zincirlerinin Türkiye macerası

* Kahve zincirlerinin Türkiye macerası 1999’da Gloria Jean’s Coffees ile başladı.
* Daha sonra ABD’nin en büyük oyuncusu Starbucks girdi.
* Finlandiyalı Robert’s, ABD’li Barnie’s ile sektör büyüdü.
* Yerli markalar Cafe Crown ve Kahve Dünyası ise sektöre katkı yaptı.
* Lavazza ise otel alanında büyümeye başladı.
* Cafe Crown’lar ise Caribou Coffee olarak değişti.
* Caffe Nero ise havalimanlarıyla Türkiye’de büyümeyi tercih etti.
* Kahve Dünyası ise Türkiye’deki başarısını yurtdışına taşıdı.
* Geçtiğimiz dönemde küçülmeye başlayan Gloria Jean’s Coffee ise Türkiye’de tekrar atağa geçmeye çalışıyor.

Doğuş’un gıda yatırımları

* Nusr-Et
* Lacivert
* Kiva
* Emporio Armani Ristorante
* Kahve Dünyası
Ceyhun Kuburlu/Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...