Ana içeriğe atla

KRİZİ FIRSATA ÇEVİREN TÜRK DEVLERİ KIZ BAKMAYA BAŞLADI!

Krizi fırsata çevirmek isteyen sektörün Türk devleri ise gelinlik kız bakmaya başladı.
Krizi fırsata çeviren Türk devleri kız bakmaya başladı!,
Kriz şaşkını İtalyan ve İspanyol seramik firmaları kapıya 'satılık' tabelası astı. Krizi fırsata çevirmek isteyen sektörün Türk devleri ise gelinlik kız bakmaya başladı. İMSAD Başkanı Bilmaç 'Dünyanın üç önemli markası, Türkler tarafından markajda' dedi ve ekledi: 'Toplamda 2 milyar euroyu bulan 3 önemli satınalma olabilir'
Yılbaşından bu yana hızlanan şirket satışlarına, inşaat malzemeleri sektöründen karşı hamle geliyor.  Özellikle perakende sektöründe önemli markalar adeta yabancı ortaklık için birbiriyle yarışırken inşaat malzemeleri pazarındaki firmalar yurtdışında büyümek için farklı bir yol izliyor.
İnşaat Malzemeleri Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı ve Belçikalı Koramic'in Genel Müdürü Hüseyin Bilmaç'ın verdiği bilgilere göre sektördeki pek çok firma Avrupa'daki önemli markaları satın almak için görüşmeler yapıyor. Bilmaç, görüşmelerden üçünde son noktaya gelindiğini belirterek, 'Seramik ve vitrifiyede lider olan İtalya'da, İspanya'da işler durdu. Avrupa'nın en önemli markaları bile kriz dolayısıyla sıkıntıda. Devasa firmalar satılık. Türkler bu fırsatı görünce atağa geçti. Türkiye'deki birkaç önemli grup şu anda bu prestij markaları ile flört ediyor. Dünyaca tanınan 3 önemli seramik markasını, pek yakında Türklerin aldığını duyabiliriz' dedi.
Türklerin yüzde 100 hisse alımından yana olduğunu, Avrupalı şirketlerin ise hisselerinin tamamını satmaya direndiğini vurgulayan Bilmaç, 'Eğer satın almalar yüzde 100 şeklinde olursa Türklerin ödeyeceği toplam rakam 2 milyar euroyu bulur. Fakat, şirketler bunun karşılığını dünya pazarında çok farklı, etkin bir konuma gelerek fazlasıyla alacaktır' diye konuştu.
 SİNPAŞ'IN GÖZÜ İSPANYA'DA
Hatırlanacağı üzere, bir yıl önce Kale Grup, İtalyan Fincuoghi şirketini satın almıştı. Eczacıbaşı Holding ve Sinpaş Grubu'na bağlı Seranit de Avrupa'da satın alma fırsatlarını incelediklerini açıklamıştı. Sinpaş'ın İspanya pazarıyla yakından ilgilendiği biliniyor. Kale Grubu'nun da 'yeniden' Avrupa'daki fırsatları takibe aldığı konuşuluyor. İtalya pazarı için 'seramik sektörünün tasarım üssü' diyen sektör oyuncuları bu pazardaki büyük bir satın almanın Türkiye'nin marka imajına da katkı yapacağını söylüyorlar.
 SİYASİ RİSK İŞİMİZİ ETKİLİYOR
 KORAMI'in Türkiye'yi merkez olarak kullanarak, çevre coğrafyalarda büyümek istediğini vurgulayan Bilmaç, uzun süredir İran ve Suriye'ye dair planları bulunduğunu ancak, bölgedeki karışıklıklar nedeniyle bu planları askıya almak durumunda kaldıklarını söyledi.
Bilmaç,  'Orada yerel partnerlerle sıfırdan fabrika kuracağız. Partnerlerimizle görüşmelerimiz sürüyor. Ancak İranlı ortağımız kamuoyunda Türkiye'ye karşı negatif hava estiğini söyledi. Politik riskler işimizi etkilemeye başladı. Genel olarak inşaat malzemeti ihracatı rakamlarına da baktığımızda İran'ın alım konusunda frene bastığını görüyoruz. Oysa yılın ilk çeyreğinde ihracatta İran, Irak'ı geride bırakarak ilk ülke olmuştu' dedi.
 SURİYE'YE MAL GÖNDERDİK
 GEÇEN yıl Suriye'ye 1 milyon dolarlık satış yaptıklarını söyleyen Bilmaç, 'Bizde 5-6 yıl önce başlayan inşaat hamlesi orada yeni yeni başlıyordu. 2012 tam bir şok oldu. Satış, geçen yılın yüzde 10'u seviyesine düştü. Ancak biz hala oraya mal gönderiyoruz. 3 ay önce Suriye'ye malzeme gönderdik. Savaş sonrasında Suriye'de Irak gibi büyük bir pazar oluşacak. Dışında kalamayız' diye konuştu.
 İtalya için bir ilk oldu
 SON olarak Kale Grubu İtalya'nın seramik üssü Sassuolo'da karo seramik üretimi yapan, Edilcuoghi, Edilgres ve Campani markalarını bünyesinde barındıran Fincuoghi'yi satın aldı. Bu satın almaya kadar, 'İtalya'da bir seramik tesisinin yabancı bir şirket tarafından alınması imkansız' olarak görülüyordu. Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay bu satın almayı 'İtalyan seramik endüstrisi için de bir ilk oldu' şeklinde yorumlamıştı.
 Dünya seramiğinin tasarım üssü İtalya
 İTALYA, küresel anlamda seramik sektörünün teknoloji merkezi olarak görülüyor. Bu nedenle de krizin yarattığı satın alma fırsatları Türk seramik sektöründe tüm gözlerin İtalya'ya çevrilmesine neden oluyor. Daha  önce Almanlar'ın 94 yıllık seramik kuruluşu Engers'i ve ardından da dünyanın en çok tanınan 260 yıllık seramik markası Villeroy&Boch'un karo bölümünü satın alan Eczacıbaşı, lüks banyo mobilyaları pazarında Avrupa lideri olan Burgbad'ın çoğunluk hisselerini almıştı. Eczacıbaşı Topluluğu'nun CEO'su Erdal Karamercan, İtalya'ya verdikleri önemi şöyle vurgulamıştı: 'Dünyada seramiğin teknoloji merkezi İtalya'dır. Amacımız orada bir şirket satın almak.'
 2011'de 700 milyon $ ihracat yaptık
 TÜRKİYE Seramik Federasyonu verilerine göre sektör 2011 yılı itibarıyla 3 milyar dolarkık üretim degeri ile dünya pazarında karo üretiminde  dokuzuncu sırada yer alıyor. Sektörün 2011 yılı ihracatının ise seramik sağlık gereçleri ile birlikte 700 milyon dolar olarak gerçekleştiği belirtiliyor.  Sektörün en önemli pazarları da İngiltere, Almanya ve İsrail olarak dikkat çekiyor.
 Eczacıbaşı Sanitec'le de ilgileniyor
 AVRUPA'DA yakin zamanda satın alma yapabilecek büyük gruplar arasında ilk akla gelen Eczacıbaşı Holding... Geçen yıl, Avrupa'da şirket ve marka satın alma planları bulunduğunu açıklayan grup, geçtiğimiz aylarda da Finlandiyalı yapı malzemeleri devi Sanitec'le ilgilendiğini açıklamıştı. Avrupa'da satın alma hedefi bulunan bir diğer grup da Sinpaş. Sinpaş Yönetim Kurulu Başkanı Avni Çelik, yakın zamanda İspanya'da bir seramik şirketini satın almak için pazarlık yaptıklarını söyledi. Seramik sektörünün onemli oyuncularından Kale Grubu'nun da 'Avrupa'da yeni bir satın alma' için düğmeye bastığı konuşuluyor.
Şenay Köşdere/Akşam

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...