Ana içeriğe atla

HÜSNÜ ÖZYEĞİN NASIL OLUNUR?

Hüsnü Özyeğin’in 72 yıllık yaşam öyküsünün anlatıldığı ‘Bir Dünya Kurmak’ adlı kitap raflardaki yerini aldı. Kitap Özyeğin’in girişimciliğe ve hayata dair başarı sırlarını paylaşıyor.

Hüsnü Özyeğin Bir Dünya Kurmak adlı kitap ile ilgili görsel sonucu

Orta sınıf bir ailenin iki çocuğundan biri olarak 72 yıl önce dünyaya gelen Hüsnü Özyeğin’in yaşam öyküsü Bir Dünya Kurmak adlı kitapta toplandı. Gazeteci Rıdvan Akar tarafından kaleme alınan kitap D&R dağıtımı ile tüm kitapçılarda raflarda yerini aldı.
Satışından elde edilen gelirin Özyeğin Üniversitesi Fırsat Eşitliği Burs Fonu’na bağışlanacağı kitapta Özyeğin’in çocukluk ve gençlik yıllarına, eğitim-öğretim hayatına, ilk iş deneyimlerine ait tüm detaylarla beraber iş hayatındaki yükseliş hikayesi anlatılıyor.
İlk iş deneyimini henüz 6 yaşındayken dedesinin iş yerinde hanutçuluk yaparak kazanan Özyeğin, 12 ülkede 100’e yakın şirket kurdu. Türkiye’nin “seri girişimcisi” Hüsnü Özyeğin, 2007 yılında Özyeğin Üniversitesi’ni kurarak eğitim alanındaki hayalini de gerçeğe dönüştürdü.
Gönül zenginliği önemli
Hayatındaki en keyifli ve değerli girişiminin üniversite olduğunu vurgulayan Özyeğin “12 ülkede 100’e yakın şirket kurdum, bundan sonra 100 şirket veya 10 vakıf daha kuramayacağımı biliyorum. Eğer Özyeğin Üniversitesi’nde gençlere ilham verebilirsek, iyi yetiştirebilirsek onların Türkiye’ye katkıları benim şirketlerimin katkısından katbekat fazla olur” diyor. Özyeğin’e hayatta en değerli varlığı sorulduğunda her zaman için “ailem” yanıtını veriyor.Özyeğin, sosyal sorumluluk çalışmalarında ilhamı eşi Ayşen Özyeğin’den aldığını belirtiyor.
Özyeğin, bir söyleşide “Türkiye’nin en zengini olmak nasıl bir duygu?” sorusuna da “Asıl yayınlanması gereken liste gönlü zenginler listesidir” şeklinde cevap veriyor ve bugün sosyal yatırımları ile 1.5 milyon kişiye dokunmanın en büyük başarısı olduğunu vurguluyor. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...