Ana içeriğe atla

GOLDMAN SACHS, TL İÇİN EN İYİ SENARYOYU AÇIKLADI

Goldman Sachs, Dolar/TL'nin olması gereken değeri 2,50 olarak hesaplıyor.

DOLAR-TL ile ilgili görsel sonucu

Yatırım Bankası Goldman Sachs, dolardaki son düşüşe rağmen Türk Lirası'nı hala gerçek değerinin en çok altındaki gelişen ülke para birimi olarak görüyor.
Goldman Sachs'ın "GSDEER" ve "GSFEER" adını verdiği ölçümlerine göre Dolar/TL'nin adil değer 3,50 seviyelerinin çok altında; 2,50 TL.
"TÜRK LİRASI'NI DENEME ZAMANI MI?"
GS, "TL'yi deneme  zamanı mı?" başlıklı yorumunda "İyi carry trade getirisiyle TL gelişen piyasalarda öne çıkmak için en ilgi çekici aday. ABD faizlerine yüksek bağlılığı ve önümüzdeki çeyrek dönemde ABD'de daha gevşek parasal koşulların oluşacağı beklentisi de bunu destekliyor" değerlendirmesine yer verdi.
TL NEDEN GERÇEK DEĞERİNİN ALTINDA?
GS, 14 Haziran'da Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısından önce paylaştığı bu yorumunda TL'nin dolar karşısında adil değerinden 1 liraya yakın sapmanın genel olarak merkez bankasının faizleri önemli ölçüde artırmaya olan isteksizliğine bağladı.
MERKEZ'İN SON KARARLARI NE SİNYAL VERİYOR?
Nisan'da geç likidite penceresi (GLP) faiz oranının yüzde 12,25'e yükseltilmesini ise piyasa baskısı olmadığında "güvercin refleks göstermeye yatkın kurumun" ilk şahin sürprizi olarak gören GS, Haziran toplantısında bunun korunmasının politika reaksiyonda dönüşüm yaşandığını söylemeyi daha kolaylaştıracağını söyledi.
GOLDMAN SACHS'A GÖRE TL İÇİN EN İYİ SENARYO
TCMB, dün açıklanan Haziran ayı PPK kararında faizleri değiştirmedi ve gerektiğinde ek sıkılaşmaya gidilebileceği ifadesini karar metninde korudu.
Goldman Sachs, "Sıkı para politikası ve gevşek mali politika kombinasyonu, oldukça destekleyici değerlemelerle birlikte özellikle de enflasyon mevcut çok yüksek seviyelerden stabilize olmaya başlarsa TL için daha fazla değer kazancı alanı olabileceğine işaret ediyor." diyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...