Ana içeriğe atla

PERAKENDE DEVİ TÜRKİYE'DEN ÇEKİLME KARARI ALDI

Gıdada Tesco, hazırgiyimde C&A’den sonra kozmetikte de dev bir marka Türkiye’den ayrılıyor.



Gıdada Tesco, hazırgiyimde C&A’den sonra kozmetikte de dev bir marka Türkiye’den ayrılıyor. Ülkedeki ilk mağazasını 2006’da açan Avrupa’nın pazar lideri Alman Douglas, Türkiye’deki payını artıramadığı için çıkış kararı aldı.

Habertürk gazetesinden Menekşe Ataselim’in haberine göre Türkiye’den ayrılan yabancı markalar kervanına Alman kozmetik zinciri Douglas da katıldı. 2.6 milyar Euro’luk cirosuyla Avrupa’nın pazar lideri olan dev marka, ilk mağazasını Mayıs 2006’da açtığı Türkiye’de pazar payını artıramayınca çıkış kararı aldı.

19 Avrupa ülkesinde bin 700 mağazası olan ve tüm pazarlarda zirveye oynayan Douglas, Türkiye’de pazar lideri Tekin Acar’ı satın alarak büyümek istemişti. Bu görüşmelerin olumsuz sonuçlanması, artan rekabet, perakende sektöründe yükselen maliyetler ve son dönemde yaşanan terör olayları ile darbe girişimi sonucu tüketimin zayıflaması markanın kararında etkili oldu.

‘HIZLI DEĞİŞİM BEKLEMİYORUZ’

Habertürk’e bilgi veren Douglas Hollanda, Litvanya, Latvia, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’den Sorumlu Bölge Müdürü Willem Duthler da şu açıklamayı yaptı: “Douglas’ın stratejik vizyonu parfümeri ve güzellik pazarında Avrupa’nın lider çok kanallı perakende zinciri olmak. Mevcut olduğumuz tüm pazarlarda, pazarın 1 veya 2 numarası iken, Türkiye’de çok küçük bir pazar payına sahibiz. Değerlendirmeler sonucunda, çok daha büyük bir yatırım yapmadan Türkiye’de hızlı bir değişim beklemiyoruz. Bu sebeple Türkiye pazarından çıkma kararı aldık ve farklı çıkış planlarını değerlendiriyoruz.”

8 kentte 11 mağazası ve 79 çalışanı olan marka yıl sonuna kadar tüm operasyonunu sonlandırmış olacak. 1821’de parfüm ve sabun üreticisi olarak sektöre giren Douglas, 1910’da mağazacılığa başlamış ve markayı Kreke Ailesi almıştı. Aile hisselerinin bir kısmını yatırım fonu Advent’e satmış, Advent ise payını 2015’te CVC Capital Partners’a devretmişti. 

DEVLER PAZARDAN ÇIKIYOR

Türkiye’de son dönemde yaşanan sosyal ve ekonomik değişiklikler ile yerli markaların pazardaki gücü, perakende sektöründe yabancı markaları zorlayabiliyor. Son dönemde Tesco ve C&A gibi iki devin daha veda ettiği Türkiye pazarında tutunamayan bazı küresel oyuncular şöyle sıralanıyor:

* Best Buy

* Virgin

* Megastore

* Printemps

* River Island

* Motivi

* Promod

* Uterque

* Kenneth Cole

* Habitat

* La Senza

* Tesco

* C&A

* Industrie Denim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...