Ana içeriğe atla

MODA PERAKENDE DEVİ 2015 İSO 500'DE 2. OLDU

D’S DAMAT / Orpa Pazarlama, İSO “Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-2015” araştırmasında 223,67 milyon TL üretimden satışı ile ikincilik elde etti.


Türkiye moda perakendesinin lider şirketi Orka Holding’in bir kuruluşu olan D’S DAMAT / Orpa Pazarlama, İstanbul Sanayi Odası tarafından her yıl düzenlenen “Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-2015” araştırmasında bir önceki yıla göre 118 basamak birden yükselerek ikinci oldu.  

Türkiye moda perakendesinin lider şirketi Orka Holding’in bir kuruluşu olan D’S DAMAT / Orpa Pazarlama, İstanbul Sanayi Odası tarafından her yıl düzenlenen “Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-2015” araştırmasında ikinci oldu. 

Araştırmaya göre bir yılda üstün bir performans sergileyen D’S DAMAT/Orpa Pazarlama, 2014 yılında 120. sırada olduğu listede, 2015 yılı itibariyle 118 basamak birden yükselerek ikinci olma başarısı gösterdi. D’S DAMAT /Orpa Pazarlama, İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-2015 araştırmasında, 223,67 milyon TL üretimden satışı ile ikinciliği elde etti. 

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, gerek altyapı gerekse insan kaynağına çok önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini, Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu araştırmasında elde ettikleri başarının bunun bir yansıması olduğunu söyledi. 
Orka Holding’in üretim ve ihracatta elde ettiği başarıların süreceğine inandıklarını dile getiren Orakçıoğlu, “Orka Holding, Damat, Tween ve D’S Damat markaları ile kaliteli ürünleri ve lüksü satın alınabilir fiyatlarla sunan bir şirket. Moda endüstrisinde perakende mühendisliği yaparak tüm operasyonlarımızı titizlikle yürütüyor ve tecrübemizin verdiği güçle gerek Türkiye gerekse yurt dışında girdiğimiz her pazarda farkımızı ortaya koyuyoruz. Tasarım anlayışımız, moda perakendesinde öncüsü olduğumuz Ar-Ge faaliyetleri ile bütünleşerek yaşam stiline dönüşüyor” dedi. 

Markalı ürün ihracatı Türkiye ortalamasını beşe katladı

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Türkiye’nin üretim ve ihracatına katkıda bulunmaya devam edeceklerine dikkat çekti. Gelecek beş yılda hedeflerinin iki buçuk kat büyümek olduğuna değinen Orakçıoğlu, “Bunu da ihracatımızı ve yurtdışındaki mağaza sayımızla yurtdışındaki etkinliğimizi arttırarak yapmayı planlıyoruz. Bu yılsonuna kadar açılacak mağaza sayısı, yılbaşındaki hedefimiz olan 25’i geçip 50’ye ulaşacak. Yılsonunda 60 ülkede toplam 100 mağazaya ulaşacağız. Yurtiçi ile birlikte yılsonunda toplam mağaza sayımız 300’ü aşacak. 2016 yılında ihracatımızı iki kat arttırarak 20 milyon dolara ulaşacağız. Halen markalı ürünlerimizle, Türkiye’nin kilogram başına normal ihracat ortalama fiyatının 5-6 kat daha üzerinde ürün satarak ihracat gerçekleştiriyoruz. İhracat hedeflerimize ulaşmamızdaki en büyük faktörler ise yaptığımız altyapı çalışmaları, markamızın yurtdışındaki bilinirliğinin yanı sıra tasarım ve koleksiyonlarımıza olan ilgi oluyor. Ciroda ise bu yılsonunda 500 milyon TL hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz” dedi. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...