Ana içeriğe atla

UYANIK AMERİKALI TÜRK ÇARIĞI İLE ZENGİN OLDU

Gaziantep’te yaptırdığı çarıkları Manhattan’da satan Amerikalı genç girişimci, milyoner olma yolunda hızla ilerliyor.

Amerikalı genç girişimci Mickey Ashmore, Türk çarık ve yemenileriyle milyoner olma yolunda hızla ilerliyor. Gaziantep’te yaptırdığı çarıkları Manhattan’da satan Ashmore, işleri büyütünce New York Times gazetesine haber oldu.
 
Gaziantep’te yaptırdığı çarıkları Manhattan’da satan Ashmore, işleri büyütünce New York Times gazetesine haber oldu.

Teksaslı çarıklı milyoner Aslen Teksaslı olan Ashmore, gazeteye verdiği demeçte Pensilvanya Üniversitesi’nde okuduğu yıllarda İstanbul’da yaşama hayalleri kurduğunu anlatıyor. Mezun olunca teknoloji devi Microsoft’ta çalışmaya başlayan Ashmore, şirketin Türkiye ofisine transfer olarak hayalini gerçekleştirmiş.

Üstü dana, tabanı manda Türkiye yıllarında bir kız arkadaşının hediye ettiği çarıklarla tanışmış ve çok rahat olduklarını fark etmiş. Bir süre sonra ABD’ye dönen Ashmore New York’ta bir hedge fonda çalışmaya başlamış. 
 
Bu sırada bir yandan da ‘sabah’ olarak adlandırdığı el yapımı yemeni ve çarıkların ticaretini yapan Ashmore işler büyünce geçen yıl finansı bırakarak kendini ayakkabıcılığa vakfetmiş. 5 haftada bir geldiği Türkiye’de bir atölye kuran Ashmore dana derisinden imal ettirdiği ayakkabıların tabanını ise manda derisinden yaptırdığını anlatıyor. 

Çifti 170 dolar 


İnternet üzerinden satış yapmayan Ashmore müşterilerini tanımak istiyor. Ashmore’un ayakkabıları Moda ve sanat çevrelerinde çok popüler... Manhattan’daki dükkânında ölçü alarak kişiye özel üretim yapan Ashmore bir çift ayakkabıyı 170 dolara satıyor. Ashmore çarık ve yemenileriyle yakında ABD’nin batı kıyısına da yayılacağının sinyallerini veriyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...