Ana içeriğe atla

ETİ ÜNLÜ MARKAYI SATIN ALDI

Unlu mamuller ve çikolata sektörünün önde gelen şirketlerinden ETİ, sürpriz bir marka yatırımı gerçekleştirdi.
     
ETİ 13milyon lira yatırımla Alaska Frigo'yu satın aldı; faaliyet alanını genişletmek için başka satın almalar da yapabilir.

Unlu mamuller ve çikolata sektöründe faaliyet gösteren Eti Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı Firuzhan Kanatlı, yeni alanlarda büyüme hedefi doğrultusunda toplam 13 milyon lira yatırımla Alaska Frigo markasını satın aldıklarını; yurtiçi ve yurtdışında başka satın almalar da yapabileceklerini söyledi.  

“60 YILLIK BİR SİNEMA KLASİĞİ” 

ALASKA FRİGO İlk üretimi 1953 yılında gerçekleştirilen ve sektörünün ilk markaları arasında yer alan Alaska Frigo, 1976 yılından itibaren Alaska Gıda’ya ait üretim tesisinde üretilmeye devam etti. Yüksek bir bilinirliğe sahip olan Alaska Frigo markası, tüketiciler tarafından nostaljik, çocukluklarını hatırlatan bir sinema klasiği olarak tanımlanıyor.

ETİ: FAALİYET ALANIMIZI GENİŞLETİYORUZ 

Eti'nin yeni marka yatırımı ile ilgili düzenlenen toplantıda konuşan Kanatlı, "Alaska Frigo yatırımı ile faaliyet alanımızı genişletiyoruz. Çikolata kaplamalı soğuk atıştırmalık alanına adım atıyoruz. Eti olarak Türkiye'nin en büyük 100 şirketi arasındayız. Yeni yatırımlarla şirketimizi daha da büyütmeyi hedefliyoruz" dedi ve ekledi:

"Yurtiçi ve yurdışında yeni yatırımları radarda tutuyoruz. Bu kapsamda Eti markasına uygun olan markaların satın alınması da ilgi alanımızda."

ETİ'NİN SATIN ALDIĞI İLK MARKA 

Toplantıda verilen bilgiye göre, Alaska Frigo Etinin satın aldığı ilk marka konumunda bulunuyor. Eti, Alaska Frigonun satın alınması işleminde marka satın alma, üretim tesisi yatırımı ve satış-dağıtım altyapısı için toplam 13 milyon liralık yatırım gerçekleştirdi. Eti'nin 2013 cirosu 1 milyar dolar seviyesinde bulunuyor.

Eti'nin Eskişehir fabrikasında üretilecek olan Alaska Frigo'nun ilk etapta batı ve doğu Marmara ile batı Akdeniz bölgelerinde satışa sunulacağını; sonrasında ise Türkiye geneline yayılacağını söyleyen Eti Gıda İcra Kurulu Başkanı Hakan Polatoğlu ise, ürünün ihracatına da yöneleceklerini belirtti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...