Ana içeriğe atla

BUFFETT'IN 9 ALTIN KURALI

Warren Buffett'ın başarısının şifreleri şirketinin hissedarlarına yazdığı yıllık mektuplarından çıkarıldı.

Bir yatırımcı olarak efsane olmasının yanında çok iyi bir işadamı olarak da tanıan Warren Buffett'ın başarısının şifreleri şirketinin hissedarlarına yazdığı yıllık mektuplarından çıkarıldı.

Tavsiyeleri üzerine bile binlerce yazı yazılan Warren Buffett, geçen ay CNBC'de katıldığı bir programda (On the Money) bir işi idare etmekle ilgili görüşlerini özetle aktardı. Buffett; ''Yatırımınızı hisse senetlerine yaptıysanız, o hisseleri bir iş olarak görün'' dedi. Bu bakış açısını kullanarak, sadece yükseleceğini düşündüğünüz hisseleri satın almamalısınız. Bunun yerine, size uzun bir süre kar üretecek bir iş olarak görebildiğiniz şirketlerin hisselerini satın almalısınız.

İşte Omaha Kahini'nin Berkshire Hathaway hissedarlarına her yıl gönderdiği mektuplarının özünü oluşturan prensipler:

1. Oynaklık karşısında sakin olun.

Buffett, kazançlarda oynaklık nedeniyle oluşan değişimlerden rahatsız olunmaması gerektiğini söylüyor.

2. İyi hisseler satın alın.

Berkshire hiçbir zaman A Grubu hisselerini bölmedi. Sonuç olarak, bir hissenin maliyeti neredeyse 214 dolar. Buffett, yatırımcıların hisse alıp satma cesaretini göstermesini ve uzun vadeli görüşünü paylaşan hissedarlar olmasını seviyor.

3. Odağınızdan şaşmayın.

Buffett, büyük şirketlerin bile bu prensipten ayrılan yöneticiler nedeniyle durgunluğa girebildiğini ve sıkıntı yaşayabildiğini söyledi. Warren Buffett, 1982 yılında ''yönetsel akıl yönetsel adrenalin ile rekabeti sonucu soldu. Kovalamacanın heyecanı insanların sonuçları algılamasını etkiliyor'' demişti.

4. Maliyeti düşük tutun.

1996 yılında Buffett ''düşük maliyetli operatör olmanın'' Berkshire'ın GEICO otomatik sigorta iştirakinin başarısının anahtarı olduğunu söylemişti: ''Düşük maliyet düşük fiyatlar ve düşük fiyatlar da daha çok müşteri çekmek demektir. Bu müşterilerin kendi arkadaşlarına GEICO'yu tavsiye etmesi de şirketin satın alma giderlerinde büyük tasarruf sağlar.''

5. Çalışanların prim ve teşviklerini basit tutun.

Buffett, çalışanlara sağlanan prim ve teşviklerin belirlenebilir olmasını tercih ettiğini söylüyor. Piyango gibi düzenlemeler yerine hedeflerin ''ölçülebilir'' ve ''ekonomiye uyarlanmış'' olması gerektiğini söylüyor.

6. Beladan uzak durun.

Buffett, Berkshire'in geleceği için ''tersine mühendislik'' ile öngörü oluşturuyor. Buffett, gerçekleşmesi beklenmese de eğer bir sonucu tahammül edilemez buluyorlarsa onun tohumlarını ekmekten sakındıklarını söyledi.

7. Değeri az hisselerinizi satmayın.

Buffett, piyasa tarafından eksik değerlendirilmiş hisseleri kullanarak satın alma yapılmamasına özen gösterilmesi gerektiğini belirtiyor: ''Bu şartlar altında, adil bir satış fiyatı ile yapıldığı sanılan satın alma korkunç bir işleme dönüşebilir. ''

8. İşinizi basit tutun.

2006 yılında Buffett büyük işletmelerin işlevsellikleri hakkında şüpheci olduğunu yazdı. Buffett'a göre büyüklük birçok kuruluşu ''yavaş düşünmeye, değişime dirençli olmaya ve kendini beğenmiş davranmaya'' itiyor gibi görünüyor. İşte bu yüzden Berkshire şirket merkezinde hala çok az çalışan var ve neredeyse tüm yönetim iradesi iştiraklerdeki birim yöneticilerinde. Warren Buffett, ''Her sabah işe gelmekten zevk alan ve kendisini işletmenin sahibi gibi hisseden ve bu nedenle içgüdüsel olarak hata yapmayan yöneticilerle çalışmak gerçek bir zevk'' demişti.

9. İtibar her şeyden önce gelir.

Buffett işletmeler ve kişiler için belki de en önemli tavsiyenin dürüstlüğün muhafaza edilmesi ve başkasında görüldüğünde kınanan şeylerin yapılmaması olduğunu kaydediyor. İtibarın muhafaza edilmesi bu yolla sağlanabiliyor. Buffett, 1991 yılında çalışanlarına para kaybederseniz anlayışlı olabilirim ama firmanın itibarından bir zerre bile kaybolsa acımasız olurum demişti. Omaha Kahini'nini sıklıkla kullandığı sözlerinden biri şöyle: ''İtibar edinmek 20 yıl, mahvolması ise 5 dakika sürer. Eğer bu konuda biraz düşünürseniz her şeyi farklı yaparsınız.''

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...