Ana içeriğe atla

KONUKOĞLU: TEKSTİL 3 YIL ZARAR ETTİRİR, 6 AYDA TÜM ZARARI KAPATIR

Tekstil 3 yıl zarar ettirir, 6 ayda tüm zararı kapatır

Konukoğlu, pamuk üreticisi olan Türkiye'nin tekstil sektöründe daha uzun yıllar var olacağını ve sektöre başarıyla damgasını vuracağını bildirdi.

Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, pamuk üreticisi olan Türkiye'nin tekstil sektöründe daha uzun yıllar var olacağını ve sektöre başarıyla damgasını vuracağını bildirdi.
      Sanko Holding'ten yapılan yazılı açıklamaya göre, Konukoğlu, MÜSİAD Denizli Şubesi'nin düzenlediği ''2023'e Doğru Ortak Sanayi Stratejileri'' konulu toplantıda, Denizli ve Gaziantep'in, Türkiye'nin sanayileşmede yıldız kentleri olduğunu belirtti.
      Denizli'nin de Gaziantep gibi tekstilde başarılı bir performans sergilediğini belirten ve tekstil sektörünün tarihsel süreci hakkında bilgi veren Konukoğlu, şunları kaydetti:
      ''Bir dönem tekstil denilince akla gelen ülke olan İngiltere ve ardından Fransa, pamuk üretimi ile kendilerine bu gücü veren sömürgelerini kaybetmelerinden sonra sektörde liderliği kaybettiler. Fasonculukla işe başlayan ve ardından moda marka alanındaki başarıları ile yıllardır sektöre damgasını vuran İtalya'dan sonra tekstilde bayrağı Türkiye devraldı.
      Türkiye pamuk üreticisi olduğundan dolayı da bu bayrağı uzun yıllar dalgalandıracaktır. Çiftçimizi yeniden kazanmamız gerekiyor. Bir zamanlar bir milyon tonun üzerinde pamuk üretimi yapan Türkiye, 350 bin tona kadar geriledi, ancak yavaş yavaş üretimde artış başladı. Moda anlamında da İtalya'dan geri kalan yanımız yok. Diğer ülkeler gibi tekstili terk etme lüksümüz yok.''
      Konukoğlu, tekstilin istihdam boyutuyla daha uzun yıllar ''olmazsa olmaz'' bir sektör olacağını ifade etti. Bir dönem bazı bürokratların, ''tekstilden çıkalım'' dediğini, oysa Türkiye'de neredeyse her 10 kişiden birinin tekstilin bir dalı ile uğraştığını vurgulayan Konukoğlu, yerli üretim ve sanayiyi destekleyen bakan ve bürokratlara teşekkür etti.
     
     İstihdam kaynağı
    
     Konukoğlu, tekstilin istihdam açısından taşıdığı önem dolayısıyla, ''istihdam kaynağı'' veya ''işçi ambarı'' olarak tanımlanabileceğini belirtti.
      Türkiye'de olayın farkına varıldığını, pamuk ve tekstilin stratejik ürün ilan edileceğini dile getiren Konukoğlu, şöyle devam etti:
      ''SANKO açısından tekstil hiçbir zaman önemini kaybetmedi. Tekstilin yanı sıra farklı sektörlerde yer almamız ve o sektörlerde de büyümemizden dolayı tekstilin holding toplam cirosu içerisinde payı düşünce, 'SANKO tekstilden çekiliyor' gibi yanlış bir algı oluştu.
      SANKO 14 sektörde faaliyet gösteriyor ama tekstilin holding toplam cirosu içerisindeki payı yüzde 45. Tekstile son 3 yılda 350 milyon dolarlık makine teçhizat ve yenileme yatırımı yaptık. Tekstilci sabırlı olmalı. Tekstil 3 yıl zarar ettirir, 6 ayda tüm zararı kapatır. Sabır eden kazanır. Ticarette, yatırımlarda duygusallık olmaz, mantıkla hareket edilmeli.''
      Bu arada Konukoğlu'nun Denizli programı kapsamında Vali Abdulkadir Demir, Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Keçeci ve İhracatçı Birlikleri Başkan Vekili Oğuzhan Katrancı'yı da ziyaret ettiği bildirildi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...