Ana içeriğe atla

DOĞAL AFETLER İÇİN TÜRKİYE'DE




Vücut ısısını yükselten bu ceket kar, yağmur ve fırtınadan etkilenmiyor. Giyen kişiyi donmaktan ve hipotermiden koruyarak hayatta kalmasını sağlıyor. 

İngiltere'de alüminyum PET malzeme ve nanoteknolojiyle geliştirilen, şok ve donma gibi acil durumlarda vücut ısısını yükseltmeye yarayan ''surviva jak'' isimli ceket, Türkiye'de de satılmaya başladı.  

''Surviva jak (hayat kurtaran ceket)''in Türkiye Distrübütörü Eme Teknoloji Kurucu ortağı Ersin Mete Ertürk, alüminyum PET malzemeden üretilen ceketin nanoteknoloji ile İngiltere'de geliştirildiğini anlattı. 

Acil durumlar için üretilen ceketin hipotermi denilen vücut ısısının ani düşüşü, şok ve donmaya maruz kalarak bilincini yitiren kişilere uygulandığını dile getiren Ertürk, ceketin giyilmesiyle vücut ısısının eski seviyesine yükseldiğini ve o ısıda dengede kalarak bilincin tekrar yerine geldiğini ifade etti. 

Vücut ısısının düşüşünün, önce bilinç kaybına daha sonra da ölüme sebebiyet verebildiğine dikkati çeken Ertürk, ''Bir benzeri olmayan ceket, teknolojisi sayesinde kar, yağmur ve fırtınadan etkilenmiyor. Giyen kişiyi donmaktan ve hipotermiden koruyarak hayatta kalmasını sağlıyor'' dedi. 

Hayat kurtaran ceketin, yağmur, fırtına ve kardan etkilenmeyen, su geçirmez ve kolay yırtılmaz yapıya sahip şekilde yüksek teknolojiyle üretildiğini belirten Ertürk, ceketin 60 gramlık vakumlu paketi sayesinde her çantaya rahatlıkla girebildiğini ve her yere taşınabildiğini söyledi. Ertürk, ceketin genel çalışma prensibinin ise vücut ısısını yüzde 90 oranında yansıtabilme özelliğine dayandığını bildirdi. 

Ceketin, standart alüminyum battaniye ile kıyaslandığında 4 kat daha hızlı etki gösterdiğinin deneysel olarak kanıtlandığını ifade eden Ertürk, ''surviva jak''de alüminyum battaniyede olmayan kapişon ve yapışkanlı bağlama yerleri sayesinde ısı kaybı minimumdur. Vücutta en çok ısı kaybının baş ve ense kısmından olduğu gerçeğinden hareketle bunun ne kadar önemli olduğu ortadadır. Diğer taraftan, alüminyum battaniyeyi mobil halde kullanmak neredeyse imkansızken, surviva jak'in en önemli özelliklerinden biri de giyene rahat hareket imkanı sağlayarak mobil halde de giyilmesine olanak sağlamasıdır'' diye konuştu. 

Ertürk, İngiliz ordusu ile arama kurtarma ekiplerinin de kullandığı ceketin Türkiye'de doğal afetlerde kullanılması için Türkiye'ye getirdiklerini sözlerine ekledi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...