Ana içeriğe atla

MART AYINDA İHRACAT 13 MİLYAR 616 MİLYON DOLAR OLDU

Mart ayında Türkiye’nin ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 19 artarak 13 milyar 616 milyon dolar oldu. Son 12 aylık ihracat ise yüzde 2.4’lük artışla 144 milyar 877 milyon dolara ulaştı.

ihracat ile ilgili görsel sonucu

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, ihracat martta geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 19 artışla 13 milyar 616 milyon dolara ulaştı.
İhracatta son dönemde yaşanan hızlı yükselişin etkisiyle yıllık bazda da veriler pozitife döndü ve son 12 aylık dönemde ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2.4 artışla 144 milyar 877 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.
OTOMOTİV BİR NUMARA
Mart ayında 2 milyar 712 milyon 809 bin dolarlık ihracata imza atan otomotiv endüstrisi, bu sonuçla Türkiye’nin en fazla ihracat yapan sektörü oldu. Bunu 1 milyar 537 milyon 523 bin dolarla hazırgiyim ve konfeksiyon, 1 milyar 531 milyon 794 bin dolarla da kimyevi maddeler ve mamulleri takip etti.
Geçen ay Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 64’ünü gerçekleştiren sanayi grubunda 2016’nın aynı ayına göre yüzde 20,6’lik artışla 8 milyar 717 milyon 977 bin dolarlık ihracat yapıldı. Mart ayında en fazla ihracat artışı yüzde 87.3 ile gemi ve yat, yüzde 75.4 ile de mücevher sektörlerinde kaydedildi.
Aynı dönemde toplam ihracatın yüzde 8.1’ini oluşturan tarım grubunda yüzde 9.9’luk artışla 1 milyar 107 milyon 981 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Toplam ihracattan yüzde 2.8 pay alan madencilik grubunda ise yüzde 44.1’lik artışla 382 milyon 765 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildi.
UZAKDOĞU ÖNE ÇIKTI
Martta en fazla ihracat yapılan 5 ülke sırasıyla Almanya, İngiltere, Irak, İtalya ve ABD oldu. Bu ülkelere yapılan ihracatta Almanya’ya yüzde 9.5, İngiltere’ye yüzde 17, Irak’a yüzde 36.1, İtalya’ya yüzde 35.5 ve ABD’ye yüzde 35.7 artış gerçekleşti.
Yılın ilk 3 ayında yüzdesel bazda en yüksek ihracat artışı yüzde 9 bin 791.9 ile Cebelitarık ve yüzde 340.5 ile Singapur’a kaydedildi. Ülke grubu bazında ihracata bakıldığında, martta, Uzakdoğu ülkelerine ihracat yüzde 91 artış ile en fazla artış yaşanan ülke grubu olurken, Avrupa Birliğine (AB) ihracat yüzde 20 artış kaydetti.
2012’DEN BERİ EN YÜKSEK ARTIŞ
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, TİM rakamlarına göre Kasım 2012’den bu yana en güçlü artışın mart ayında kaydedildiğini bildirdi. Büyükekşi, şöyle konuştu:
“2017 yılına yüksek bir artış oranıyla başlamıştık. Mart ayında bu artış oranı çok daha yukarılara çıkmış oldu. Böylelikle ilk 3 aydaki ihracat artışı yüzde 6.7 oldu. Atılım yılı ilan ettiğimiz 2017 yılında dünya ekonomisindeki toparlanma ile birlikte, hükümetin ihracatçılara verdiği desteklerin de etkisiyle ihracatımız yükselişe geçti. Mart ayında kilogram başına ihracatımız maalesef 1.18 dolara geriledi. Ancak ortalama düşse bile kilogram başı ihracatını artırmayı başaran sektörlerimiz de var.”
TL KULLANIMI YÜZDE 135 ARTTI

TÜRK lirasının (TL) ihracat işlemlerinde kullanımı, 2017’nin ilk 2 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 135 artış gösterdi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Ocak-Şubat 2017 döneminde Türkiye’nin yaptığı ihracat 23 milyar 386 milyon 999 bin dolar olarak gerçekleşti. Söz konusu ihracatın 2 milyar 170 milyon 699 bin dolarlık kısmı TL karşılığında yapıldı. TL ile yapılan ihracat, ilk 2 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 135’lik artış kaydetti.
Ocak-Şubat 2016’da TL karşılığı yapılan ihracat tutarı 922 milyon 853 bin dolar olmuştu. Bu yılın ilk 2 ayındaki ihracatın yüzde 46,89’u avro, yüzde 40.1’i dolar, yüzde 9.28’i TL, yüzde 2.93’ü İngiliz sterlini, geri kalanı ise diğer para birimleri ile gerçekleştirildi. Verilere göre, Ocak-Şubat 2017’de 31 milyar 406 milyon 233 bin dolar olan toplam ithalat işlemlerinin de 2 milyar 273 milyon 639 bin dolarlık bölümü TL ile yapıldı. TL ile ithalat tutarı, yılın ilk 2 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19.22 artış gösterdi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...