Ana içeriğe atla

DÖVİZ KURU AİLE ŞİRKETLERİNİ ETKİLEDİ

Sürekli inovasyon gerçekleştirme ihtiyacının yanına piyasa koşulları ve döviz kurlarındaki belirsizliğin de eklenmesi aile şirketlerini temkinli büyümeye sürüklüyor.

DÖVİZ KURU ile ilgili görsel sonucu

Sürekli inovasyon gerçekleştirme ihtiyacının yanına piyasa koşulları ve döviz kurlarındaki belirsizliğin de eklenmesi aile şirketlerini temkinli büyümeye sürüklüyor. Aİle şirketlerin yüzde 89’u büyümeyi, yüzde 6’sı ise hızlı ve agresif bir şekilde büyümeyi bekliyor.
Türkiye’deki aile şirketlerinin en önemli gündem konusu piyasa koşulları ve döviz kurlarındaki belirsizlik. Bu konuyu önümüzdeki bir yıl boyunca yakından takip edecek olan şirketler iyimser bir havaya sahip. İnovasyon ve dijital dönüşüme ayak uydurma, şirketlerin büyüme hedeflerindeki en önemli etken. Sürekli inovasyon gerçekleştirme ihtiyacı ise şirketlerin en kilit zorlukları arasında yer alıyor. Yapılan araştırmaya göre, şirketlerin yüzde 6’sı hızlı ve agresif büyümeyi hedeflediklerini söylüyor.
PwC’nin Küresel Aile Şirketleri Araştırması 2016 raporu, Türkiye’nin de dahil olduğu 50 ülkede 2 bin 800’ün üzerinde üst düzey yönetici cevapları ile hazırlandı. Türkiye’den de 500 kişilik bir örneklemden seçilen 82 üst düzey yönetici araştırmaya katıldı. Raporun sonuçları düzenlenen basın toplantısında açıklandı.
Toplantıda konuşan PwC Türkiye Başkanı Haluk Yalçın, geçtiğimiz günlerde açıkladıkları ‘World in 2050’ raporunda Türkiye’nin önünde mükemmel bir potansiyel olduğunu, bu potansiyeli değerlendirebilmek için koşması gerektiğini söyledi. Yalçın, bu hedeflere ulaşabilmek adına aile şirketlerinin büyüme, markalaşma ve endrüstriyel yatırım hedeflerine yönelik çalışmalarının önemli olduğunu kaydetti.
'Şirketler, dijitalleşmenin etkisini küçümsüyor'
PWC Küresel Aile Şirketleri Lideri Peter Bartels, dünyadaki aile şirketlerinin çoğunluğunun dijital dönüşüme ayak uydurduklarına inandıklarını vurguladı. Bartels, dijital dünyaya uyumlu bir stratejiye sahip olduklarına inanan şirketler için şu cümleleri kullandı: “Bizim deneyimimiz, bu şirketlerin dijitalleşmenin etkisini küçümsedikleri... Gelecek nesli dinlemek, dijital dönüşümü sağlayan aracılar olmalarını sağlamak çok yararlı.”
PWC Türkiye Aile Şirketleri Hizmetlerinden Sorumlu Şirket Ortağı Mehmet Karakurt ise şu bilgileri paylaştı: “Aile şirketleri artık ‘kısa vadeli yaklaşımdan, orta vadeli ve stratejik bir yaklaşıma geçiş’ yapmayı arzu ediyor. Bunu yaparken de kalbinin sesine kulak verirken aklın yolunda bir yolculuğa çıkabilmek Türk aile şirketleri için en sağlıklısı.”
PWC rapor sonuçlarını açıkladı
PwC’nin sonuçlarına göre; geçtiğimiz yıl Türkiye’deki aile şirketlerinin yüzde 71’inin satışları arttı. Yüzde 15’inin satışları ise azaldı. Türkiye’deki aile şirketlerinin yüzde 89’u gelecekle ilgili temkinli, ancak iyimser: Yüzde 89’u büyümeyi, yüzde 6’sı ise hızlı ve agresif bir şekilde büyümeyi bekliyor.
Türkiye’de yüzde 10 ve üzerindeki oranlarda büyümeyi bekleyen aile şirketlerinin yüzde 65’i büyümeyi desteklemek için dış finansman kullanacak. Bunun yanında, yüzde 85’i öz sermayesinden yararlanacak. Büyüme aslen, mevcut pazarlardaki temel faaliyetleri arttırarak ve yeni pazarlara yayılarak gerçekleştirilecek. Önümüzdeki 12 ay içinde Türkiye’deki aile şirketlerinin gündemindeki en önemli konu ise piyasa koşulları ve döviz kurları olacak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...