Ana içeriğe atla

RUSYA,FİYAT İNDİRİMİ İSTİYOR

Rusya ile yaşanan olumlu gelişmeler ilk olarak turizm sektöründe etkilerini göstermeye başladı.



Rusya’dan yeniden talepler gelmeye başladığına dikkat çeken Cornelia Diamond Golf Resort and Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, Rusya’dan turist getiren operatörlerin fiyat pazarlığı için kapılarını çaldığını söyledi.

Rusya’da yaşanan ekonomik kriz sebebiyle Rublede değer kaybı yaşandığını belirten Alkaya, “Ruslar fiyat indirimi istiyor. Ancak fiyat indirimi Türkiye’deki otelciler için çok iyi olmaz. Bunun yerine otellerin promosyonlar düzenlemesi gerekiyor. Örneğin 6 yaşına kadar olan çocuklara ücretsiz hizmet veren oteller bunu 8 yaşına kadar çıkarabilir” dedi.

MISIR GİBİ OLMAMALIYIZ

Pazarlıklara kriz öncesi 2015 yılı ağustos ayında anlaşılan rakamlarla oturulduğuna dikkat çeken Zafer Alkaya, “Rusya’da hala ‘Türkiye’den başka yere gitmem’ diyen bir kitle var. Ancak düşen alım gücü nedeni ile her iki taraf da bıçak sırtı bir konumda. Bu yıl yapılacak ciddi orandaki bir indirim 2017 ve 2018 yıllarını da zora sokar. Makul bir şeyler yapabiliriz ama bu durum fiyatları öldürür. Fiyat indirimi olursa Mısır’ın durumuna düşeriz. Mısırlı turizmciler ülkelerine turist gelsin diye çok fazla fiyat kırdı. Ancak şimdi fiyatlarını yukarı çekemiyorlar. Şu an onlar ipleri tur operatörlerinin eline vermiş durumda. Biz böyle yapmadan bir takım bonuslar yapabiliriz” dedi. 

İSRAİL’DEN 1 MİLYON TURİST 

Rusya ile yoluna giren ilişkilerin sektöre moral verdiğinin altını çizen Cornelia Deluxe Resort Hotel Genel Müdür Ali Şahin, Avrupa’da ise kritik bir eşiğe gelindiğine dikkat çekti. Yaşanan terör saldırılarının Türkiye’yi ve Antalya bölgesini tanıyan Rusları çok fazla etkilemeyeceğini kaydeden Şahin, “Ancak Avrupa etkilenir. Almanlar ve Orta Avrupa çok tedirgin. Almanya için psikolojik sınıra geldik. 5 milyon Alman turist geliyordu. Bu yıl 3.2 milyon Alman gelirse önemli bir başarı yakalanır. Bunlarında dışında İsrail’den önemli ölçüde bir turist bekliyoruz. İsrail’den bu yıl Türkiye’ye 1 milyon turist gelmesini bekliyoruz” diye konuştu. 

Arz talep dengesi bozuldu

TURİZMDE yaşanan sıkıntılardan sektörün ders alması gerektiğine vurgu yapan Zafer Alkaya, “Sektörde arz talep dengesi gözden geçirilmeli Antalya’da yeni yatırım olmamalı. Antalya’da arz talep dengesi bozuldu. Yeni yatak ihtiyacı yok. Öncelikle sektörün normal zamanlardaki turist sayısına ulaşıp yeniden dinamik yapısını kazanması gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Burak Coşan/Milliyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...