Ana içeriğe atla

YABANCILAR KAÇIYOR,3 TÜRK MARKA HIZLA BÜYÜYOR

Son dönemde Topshop ve C&A gibi dünyanın önemli markaları Türkiye’den çıkma kararı alırken, hazır giyim perakendesinde 3 Türk markası çok hızlı bir büyüme yakaladı.



Birçok alışveriş merkezinin gözde markaları arasında yer alan LC Waikiki, Koton ve Defacto, toplam 1.477 mağaza ile milyonlarca kişiye ulaşıyor.

Toplam ciroları 11 milyar liraya ulaşan bu 3 marka 2016’da yüzde 25 ile 50 arası büyüme bekliyor. 49 bin çalışanı bulunan 3 Türk markası, Almanya’dan Irak’a, Libya’dan Makedonya’ya, İran’a, Katar’a, Tunus’tan Dubai’ye kadar 50’den fazla ülkede mağazalar açıyor.

Yabancıların, bu 3 marka ile rekabette zorlandığını anlatan sektör temsilcileri, “Fiyat, ürün çeşitliliği ve ulaşılabilirlikte öne çıkan Türkler, rakiplerine göre çok daha avantajlı konumda bulunuyor. Bu markalar, Türkiye’nin sektördeki üretim gücü sayesinde yurtdışında mağaza açtıkları ülkelerde de rekabette büyük başarı kazanıyor” dedi.

2016’DA YÜZDE 50 BÜYÜYECEK

2015’te yüzde 30 büyüme akaladıklarını anlatan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Koton olarak 165’i yurtdışında, 280’den fazlası yurtiçinde olmak üzere 450 mağazada, dünya genelinde ise 800’den fazla satış noktasında faaliyet gösteriyoruz. Almanya’dan Irak’a Libya’dan Katar’a kadar birçok farklı hizmet veriyoruz. Fransa’da, modanın başkenti Paris’te dünyaca ünlü markaların yer aldığı O’Parinor Mall içerisindeki ilk Türk markası olarak da 2016 yılının Mart ayında yerimizi aldık. 2015 yılını bir önceki yıla göre değerlendirdiğimizde Koton için büyümemizi artırarak devam ettirdiğimiz bir sene oldu diyebiliriz. Satışlarımız 2014’e göre yüzde 30 artış sağladı ve yılı 2 milyar TL ciro ile kapattık. 2016 yılı için ise yüzde 50 bir büyüme hedefliyoruz. Şu anda genel merkez, yurtiçi ve yurtdışı tüm mağazalarımız dahil olmak üzere 9 bin 45 çalışanımız mevcut. Bu sayıyı, 2016 yılı içerisinde yaratacağımız yeni istihdamlarla yaklaşık 12 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Koton bünyesinde, her yıl 50’den fazla koleksiyonda yaklaşık 30 bin farklı model üretiyoruz. Ayrıca her gün yaklaşık 80 yeni seçeneği de müşteriler ile buluşturuyoruz. Ürünlerimizin fiyat aralığı 3.99-299 TL arasında değişiyor.”

400 MAĞAZANIN ÜZERİNE ÇIKACAK

YURTDIŞINDA ve Türkiye’de toplam 367 mağaza ile hizmet verdiklerini anlatan DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, şu bilgileri verdi: “Yurtiçinde 63 şehirde 302 mağazamızla hizmet veriyoruz. Yurtdışında ise 12 ülkede, 65 mağazamızla hizmet veriyoruz. Yatırımlarımızı ağırlıklı olarak Bağımsız Devletler Topluluğu ve Ortadoğu-Kuzey Afrika pazarlarına yapıyoruz. Stratejik olarak Türkiye’ye yakın ve benzer tüketim alışkanlıkları olan ülkelere gitmeyi tercih ediyoruz.

Nüfusu 10 milyonun üzerinde olan, minimum 15 mağaza açacağımız ülkelere yoğunlaşıyoruz. 2016 itibariyle büyüyeceğimiz pazarlar arasında Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türki Cumhuriyetler olacak. 2016 yılında Katar, Romanya, Suudi Arabistan, Tunus, Makedonya, Lübnan ve Dubai olmak üzere 7 ülkeye girerek yurt dışında büyümeyi planlıyoruz. 2015 yılında, satış gelirlerimizi bir önceki yıla göre yüzde 39 artırdık ve 1 milyar 631 milyon TL’ye yükselttik.

2015 yılında toplam 130 milyon TL yatırım yaparak 78 yeni mağaza açtık. 2015 yılı içinde mağazalarımıza ve e-ticaret sitemize 287 milyon ziyaret aldık ve 73 milyon ürün sattık. 2016 yılının ilk çeyreğinde de yurtiçinde ve yurtdışında büyümeye devam ettik ve toplam 52.8 milyon TL yatırım yaptık. 2016 sonuna kadar toplam 206 milyon TL yatırım yapmayı ve 400 mağazanın üzerine çıkmayı hedefliyoruz. 

Bu yıl sonuna kadar çalışan sayımızı 11 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Ulaşılabilir moda anlayışımızla sezon trendlerine uygun olarak tasarladığımız ürünlerimizi kalite ve fiyat dengesini göz önünde bulundurup 7.99-149.99 TL fiyat aralığında satışa sunuyoruz.”



7.4 MİLYAR LİRA CİRO 30 BİN ÇALIŞAN

SON dönemlerde yeni mağaza açılışlarına hız veren LC Waikiki de 2016’da yüzde 25 büyüme hedefliyor. Sektördeki gelişmeleri ve marka hakkında bilgi veren LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, şunları söyledi:

“Markayı satın aldığımızda 1 milyar TL ciro yaparız dediğimizde kimse inanmıyordu. Bugün 30 ülkede 660 mağazamız bulunuyor. 2015’te ciromuz 7.4 milyar lirayı aştı. Bu yıl da yüzde 25 büyüme hedefliyoruz. Ciroda yaklaşık 9 milyar TL’ye ulaşmış olacağız. İstihdamımız 30 bini aştı. Bu büyümenin önemli bir kısmı yurtdışından geliyor. Yurtiçinde 425, yurtdışında 235 mağazamızla birlikte, toplamda Türkiye dahil 30 ülkede mağazamız var. İstanbul başta olmak üzere birçok mağazamızda yabancı alışverişlerin payı yüksek. Yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Çünkü Türkiye’de perakende sektörünün alacağı çok yol var. Biz de bu planlar çerçevesinde çalışmalarımızı hızlandırdık. Tüketicinin ulaşabileceği fiyatlara sahibiz. Ayrıca birçok duruma karşıda hızla aksiyon alabiliyoruz. Türk hazır giyim perakendesi artık dünya markası oldu. Birçok ülkede Türk ürünleri tercih ediliyor. Bunlar kısa sürede olmadı. Son 10 yıldır markalaşma çalışmaları ve yapılan yatırımlar sayesinde buralara gelindi.”

Ceyhun Kuburlu/Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...