Ana içeriğe atla

DEDEMAN AİLESİ TURİZMDE KÜÇÜLÜYOR MU?

Dedeman Grubu’nda son yıllarda adı konmamış bir sıkıntı söz konusu.




Yerli otelcilik denilince ilk akla gelen markalardan biri Dedeman.

Tarihi 1918’e kadar giden, inşaatla başlayıp madencilikle devam eden grup, turizme 1966’da Ankara’da açtığı ilk otelle başlıyor.

119 odalı otel Ankara’da dönemin en lüks oteliydi. İkinci beş yıldızlı otelini ise İstanbul Gayrettepe’de 1982’de açıyor.

Yurtdışında 4 ülkede açtığı otellerle Türkiye’nin ilk uluslararası otel zincirlerinden biri aynı zamanda.

Ancak Dedeman Grubu’nda son yıllarda adı konmamış bir sıkıntı söz konusu.

Önce ilk oteli Ankara’yı, sonra Diyarbakır’ı kapattı. Suriye’den ise olaylı bir şekilde ayrıldı.

Bugünlerde yeni bir gelişme daha var.

Dedeman Grubu en prestijli oteli olarak bilinen Gayrettepe’de bir değişim projesi var.

Projeye göre Gayrettepe’de yer alan otel yandaki yapı ile birlikte tamamen yakılıp yerine otel, iş merkezi, rezidanstan oluşan karma bir proje gerçekleştirilecek.

Projenin mimarı da belli, Mısırlıoğlu Mimarlık.

200 ODASI OLACAK

Projenin ilginç yanı şu. Dedeman Otel İstanbul’un 325 odası vardı.

Yeni otel 200 odadan oluşuyor. Yeni yapı 100 bağımsız bölümden oluşan rezidans ve 100 bağımsız bölümden oluşan iş merkezinden oluşuyor.

Yani otel küçülüyor, diğer bölümlere ağırlık veriliyor.

Turizmde sadece Antalya değil İstanbul’da büyük bir kriz yaşandığı bir gerçek.

Ancak Dedeman’ın attığı bu adımlar otelcilik sektörünün devlerinden bu grubun turizmden uzaklaşmaya başladığını düşündürüyor.

Dedeman’ın hedefi 2023’te 42 otele ulaşmaktı.

Umarız atılan adımlar sadece bir strateji değişikliğidir! 

Jale Özgentürk/Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...