Ana içeriğe atla

DEV HAVALİMANI İHALESİ İPTAL EDİLDİ

Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın Yap-İşlet-Devret modeli kapsamındaki ihalesi iptal edildi.



Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yer alan ilana göre havalimanı Devlet Hava Meydanları (DHMİ) tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanmak üzere yapılacak.
DHMİ, 14 Aralık 2015'te yayımladığı bir ilanla Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi ihalesinin yeni ihale tarihi daha sonra ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurmuştu.

Başbakan Yardımcısı Elvan, dün yaptığı açıklamada Çukurova Havaalanına ilişkin Yüksek Planlama Kurulu kararı alındığını belirterek, "Bir iki hafta içerisinde de ihaleye çıkmayı hedefliyoruz" demişti.

DHMİ'nin bugün gazetelere verdiği ilanda şöyle denildi:
'Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi, 14 Aralık 2015 tarihli 29562 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan ilan metli ile ihalenin tarihi bilahare ilan edilmek üzere ileri bir tarihe ötelendiği duyurulmuştur. 

Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi'nin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamından çıkartılarak DHMİ tarafından kuruluş öz kaynaklarından karşılanrmak üzere yapılacağından ihale kararı iptal edilmiştir.' 

Havalimanı ihalesi 15 Aralık 2011 tarihinde yapılmıştı. İhaleyi en iyi teklifi 357 milyon Euro ve 9 yıl 10 ay 10 gün işletim süresi ile Koçoğlu Grubu'na bağlı Skyline Havacılık ile Zonguldak Özel Sivil Havacılık Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. 

Yer tesliminden itibaren iki yıl içinde tamamlanması planlanan proje için 50 milyon Euro'luk yatırım yapılmasına rağmen müteahhit firmanın içine düştüğü mali kriz nedeniyle durmuştu. DHMİ sözleşmeyi geçen yıl ağustos ayında fesh etmişti.

YILLIK KAPASİTESİ 15 MİLYON YOLCU

Projede Adana-Mersin bölgesine hizmet verecek havalimanının 15 milyon yolcu/yıl kapasite ile açılması hedeflenmişti. 3500 metre uzunluğunda ve 60 metre eninde piste sahip olacak Çukurova Havalimanı'nın kapasitesi 30 milyon yolcu/yıla çıkartılması öngörülüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...