Ana içeriğe atla

PERAKENDE SEKTÖRÜ 120 MİLYAR DOLARA DOĞRU

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, 2015’de perakende sektörün yüzde 9 büyüyeceğini belirterek, organize perakendede cironun 120 milyar dolar çıtasını aşacağını söyledi.

Vahap Küçük Sabancı Center’da düzenlenen “2014- 2015 Yılı Değerlendirme / Bilgilendirme Toplantısı”nda son dönemde yaşanan ekonomik, siyasal ve global gelişmeler ışığında sektörün risk ve sahip olduğu avantajları paylaştı.

Toplantıya TAMPF çatısı altında yer alan Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Başkanı Nihat Özdemir, Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) Başkanı Alp Önder Özpamukçu ile Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Başkanı Kaya Demirer de katıldı.

FEDERASYON ÜYELERİ TÜRKİYE’DEN HIZLI BÜYÜDÜ

Federasyona bağlı dernek üyelerinin yoğun ilgi gösterdiği toplantıda Vahap Küçük, 2015’de  önceki yıla paralel bir büyüme oranı beklediklerini ifade etti.

“Federasyon üyesi derneklerden AYD üyeleri yüzde 17, BMD yüzde 15, GPD yüzde 12,5, KMD yüzde 11 ve TURYİD üyeleri yüzde 15 büyüdü” diyen Küçük, sözlerini şöyle sürdürdü: 

“2014’de Türkiye ekonomisinin yüzde 3.3 büyümesi beklenirken, perakende sektörü reel bazda yüzde 9 büyüdü.  Geçen yıl toplam perakende sektöründeki istihdamımız 2,5 milyon oldu. Bunun 750 bini organize perakendede yer aldı. Toplam perakendenin 2014’de 250 milyar dolar olan cirosunun 110 milyar dolarını organize perakende sektörü gerçekleştirdi.

2015’e baktığımızda ise Türkiye ekonomisinde yüzde 4, modern perakendede ise yüzde 9 büyüme öngörüyoruz. Bu yıl içinde 20 yeni alışveriş merkezi tüketicilere kapılarını açacak.

Modern perakende istihdamına yaklaşık 50 bin kişilik katkı sağlayacak.”

TAMPF Başkanı Küçük, 2015 yılında ülke ekonomisini ve perakende sektörünü etkileyebilecek unsurlar arasında komşu ve bölge ülkelerde yaşanan siyasal gerilimin ilk sırada yer aldığını söyledi. Vahap Küçük şöyle devam etti: 

“Gerek Rusya ve Ukrayna’da, gerekse Irak ve Suriye gibi komşularımızdaki gerilim ve çatışmalar ticaretimizde ciddi anlamda belirleyici olmaya devam edecek.

İçeride ise genel seçimler elbette önemli bir gündem maddesi olacak. Tüm bu nedenlerle, dikkatli ve temkinli olmaya devam etmemiz gerekiyor. Pazar çeşitlendirmesi, verimlilik ve özellikle de sürdürülebilirlik dikkate alınması gereken önemli noktalar. Ülkemiz markalarının yurtdışında artan ve ülke sayısı olarak da çeşitlenen mağaza ve satış noktaları büyümenin sağlam temeller üzerine oturduğunu işaret ediyor. Organize perakendenin sağlam temeller üzerinde büyümesini sürdürerek toplam perakendedeki payının ve ülke ekonomisine katkısının artmaya devam edeceğine inanıyoruz.”

Vahap Küçük, yaptığı sunumda 2015 ‘de ekonomiyi ve sektörü olumlu etkileyecek başlıkları şu şekilde sıraladı:

•Petrol fiyatındaki düşüşün olumlu sonuçları; hane halkı harcamalarında benzin fiyatlarında yaşanan düşüş dolayısıyla oluşabilecek katkı.

•Turizm ve turizm gelirlerinin yükselişi,

•Hükümet orta vade ekonomik programında büyüme beklentisi (yüzde 4) Enflasyon (yüzde 6.3) rakamları,

•Yurtdışında artan ve çeşitlenen marka ve mağaza sayısı,

•Yalnızca iç ya da dış Pazar bağımlılığımız olmaması, pazar alternatifimiz bulunması,

•Planlanan yeni yatırımlar,

•Doğu ve Güneydoğu’da çözüm sürecinin sağlayacağı katkı ile istikrarın sağlanması, ticari potanisyelin artması.

•Organize Perakende oranının halen başka ülkelere kıyasla düşük olması, bu anlamda sektörün potansiyelinin halen yüksek olması.

Vahap Küçük konuşmasında risk oluşturan olumsuz faktörleri ise şöyle özetledi:

•Rusya ve Ukrayna’da 2014’de süregelen krizin devam etmesi,
•Petrol fiyatı düşmesi sonucu gelirin düşmesi, bu ülkelere yapılan ihracatta ve gelen turist rakamlarındaki düşüş potansiyeli,
•İhracatımızın önemli bir kısmı (yüzde 45) Avrupa ülkelerine. Euro’nun dolar karşısında değer kaybetmesi hammedenin dolar, ihracatın Euro olması nedeniyle ihracatcıları zorlamaktadır.
•Haziran ayında yapılacak olan Genel Seçim,
•FED’in beklenen faiz artırımının doğuracağı sonuçlar.
•Bölgede, özellikle komşu ülkelerde öngörülemeyen hareketlilikler.
•Artan rekabet, yüksek finansman maliyeti nedeni ile azalan karlılık.

Gündemdeki Perakende Yasası’nı da değerlendiren TAMPF Başkanı Vahap Küçük, gelinen noktada özellikle Federasyonun çalışmaları ile perakende yasasının başlangıçtaki taslaktan çok daha olumlu bir noktada olduğunu kaydetti.

HSBC Bank Hazine Direktörü Fatih Keresteci ise yaptığı sunumda yakın, orta ve uzun vadede Türkiye ekonomisini bekleyen olası gelişmeleri paylaştı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ÜNLÜ GİYİM MARKASINI SATTI,RESTORAN İŞİNE GİRDİ

Markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arslanlı Örme Sanayii’nin sahibi Kaynar Ailesi restoran işletmeciliği alanına hızlı bir giriş yaptı. Yakın zamanda Arslanlı markasını devreden, ancak üretim tesislerinde fason üretime devam eden şirket, yeni dönemde restoran işine odaklanmaya karar vermiş. Arkadaşımız Ceyhan Konuk’un görüştüğü ailenin ikinci kuşak temsilcisi Erman Kaynar, bu işe ciddi bir kaynak ayırdıkları bilgisini veriyor. Kaynar, yakın zamanda tekstil işinden tamamen çıkmayı planladıklarını da ekliyor. Levent’te Kanyon AVM’nin hemen yanında yer alacak Butcha Steakhouse ve Marly şirketin ilk yatırımları. Bu restoranlar 1 Ağustos’ta hizmete girecek. Butcha Ankara’da da şubeleri bulunan ünlü bir steakhouse. Markanın İstanbul haklarını satın alan Kaynar Ailesi, bu markayla büyümeye devam edecek. Marly ise geniş bir bara sahip ve dünya mutfaklarından örnekler sunan yeni bir format ol...