Ana içeriğe atla

GENÇ TÜSİAD KURULUYOR

Sanayicilerin çocukları kendi TÜSİAD’larını kurmak için harekete geçti. İyi eğitim almış, yurtdışı deneyimine sahip aile şirketlerinde ikinci ve üçüncü kuşağın temsilcisi olarak görev alan gençler halihazırda TÜSİAD üyesi.

SON dönemde gerek  Başkan Haluk Dinçer’in açıklamaları ve gerekse yeni başkanın seçimi nedeniyle gündemden düşmeyen Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği  (TÜSİAD), bu kez genç üyelerinin başlattığı yepyeni bir girişimle gündeme gelecek.

Aralarında TÜSİAD’ın eski başkanlarından Ömer Sabancı’nın oğlu Hacı Sabancı ve derneğin kıdemli üyelerinden Şarık Tara’nın torunu Mehmet Tara, Hamdi Akın’ın kızı Pelin Akın, Ahmet Çalık’ın oğlu Mahmut Can Çalık gibi birçok ismin yer aldığı bir grup genç TÜSİAD üyesi, Genç TÜSİAD’ı kurmak üzere kolları sıvadı. İlk olarak 10 kişilik bir grupla yola çıkan Genç TÜSİAD’lıların sayısının 20’yi geçtiği öğrenildi. 

BÜYÜKLERİN HABERİ VAR

Şu ana kadar iki kez toplanan gençlerin bu girişiminden TÜSİAD Başkanı Haluk Dinçer dahil, büyüklerin de haberinin olduğu ve bu fikri destekledikleri belirtildi. Çoğu aile şirketinde ikinci ve üçüncü kuşak temsilci olarak görev alan genç isimlerin, sık sık TÜSİAD toplantılarında karşılaştıkları ve birlikte gençler olarak neler yapabildiklerini konuştukları fikrin de yine böyle bir TÜSİAD buluşmasında ortaya çıktığı öğrenildi. Son yıllarda ‘Bu gençlikte iş var’ söyleminin giderek kuvvet kazanmasından da cesaret alarak, bu fikirlerini TÜSİAD’ın kıdemli üyelerine ilettikleri ve ilk onayı aldıkları kaydedildi. 

GENÇLERİN NİYETİ CİDDİ

Genç TÜSİAD’lılar grubuna yakın bir kaynak, “Şimdilik sadece toplanıp, ne yapılabileceği konuşuluyor. Henüz nasıl bir organizasyonun benimseneceği belli değil. Amaç ‘TÜSİAD, iyi eğitim almış, teknoloji çağında doğmuş bu gençlerin enerjisinden daha fazla nasıl yararlanabilir’i ortaya çıkarmak. Niyet çok güzel, gençler çok ciddi. Kısa süre içinde oluşumun detayları ortaya çıkar. Gençlerin çok güzel fikirleri var. Yeni dünyaya, yeni ekonomik şartlara çok yakınlar, bakış açılarının ülkeye de faydası mutlaka olacaktır” dedi.

Kıdemli üyelerin 2. ve 3. kuşağı

GENÇ TÜSİAD girişimine katılan bazı gençlerin isimleri şöyle:  İsmail Keskinoğlu (Keskinoğlu Grup), Kazım Köseoğlu (Esas Holding), Mahmut Can Çalık (Çalık Holding), Mehmet Tara (En-Ka), Tuğba Koç-Tuğçe Koç (Onko Koçsel İlaç), Cem Tüfekçi (Soyak Holding), Emre Aksoy (May Group), Harika Güral (Güral Porselen), Osman Geylan (Gilan Mücevherleri),  Ahmet Taçyıldız (Çalık Holding), Gamze Dinçkök Yücaoğlu (Dinçkök Grubu), Hacı Sabancı (Densa), Özgür Burak Akkol (Koç Holding), 
Saffet Ulusoy (Ulusoy Holding), Pelin Akın (Akfen Holding).

WhatsApp ile haberleşiyorlar

GENÇ TÜSİAD girişimi içinde yer alan isimlerin hepsi iyi eğitim almış, yurtdışı tecrübesi olan ve son teknolojiyi yakından takip eden gençlerden oluşuyor. Üstelik çoğu aile şirketleri dahil birçok iyi kurumda da ilk iş deneyimlerini elde etmiş isimler. Sosyal medyayı ve teknolojiyi çok iyi kullanan gençler WhatsApp’ta oluşturdukları grup ve e-posta grubu üzerinden haberleşiyor. Ayda bir de bir araya geliyor. Hepsi işi oldukça sıkı tutuyor, her gelen toplantıda mutlaka bir öneride bulunuyor. Gittikleri farklı etkinlik ve toplantıların da notlarını birbirleri ile paylaşıyorlar. 

Hülya Güler/Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...