Son günlerde satın aldığı restoranlarla adından sıkça söz ettiren Doğuş Holding'in patronu Ferit Şahenk,Mart 2012'de kurmuş olduğu D.ream(Doğuş Restaurant Entertainment and Management) ile İstanbul'da birçok trend restoranın sahibi oldu. İşte bu yüzden onun için "Yemek yediği restoranı satın alıyor" diye espri yapılmaya başladı.
Patronlar Dünyası
Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, 8 ayda o kadar çok restoran aldı ki, iş dünyasında “Yemek yediği restoranı alıyor” diye espriler yapılır oldu. Şahenk’e esprileri ve yeme-içme sektörüne daha ne kadar yatırım yapacağını sorduk. Ferit Şahenk, “İstanbul ve Türkiye’ye katkısı olacak, bütçemize ve stratejimize uyan yerlere yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.
Uluslararası araştırmalara göre 2015 yılında dünya genelindeki restoranların cirosu 1.8 trilyon dolar olacak. Türkiye’de dışarıda yeme-içmeye yılda 6.5 milyar dolar ödeniyor. Bu rakamın 3.5 milyar doları İstanbul’da harcanıyor.
Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk, son dönemde restoran yatırımlarıyla dikkat çekiyor. Restoran yatırımlarını Mart 2012’de kurduğu D.ream (Doğuş Restaurant Entertainment and Management)vasıtasıyla yapan Şahenk, 8 ayda o kadar çok yatırım yaptı ki iş dünyasında “Yemek yediği restoranı satın alıyor” diye espriler yapılır oldu.
Biz de Ferit Şahenk’e bu espirileri ve yeme-içme sektörüne daha ne kadar yatırım yapacağını sorduk. Yurtdışında bir restoranda yemekte yakaladığımız Şahenk, “Biz bunu bir iş olarak yapıyoruz. Dünyadaki trendler dikkatle incelendiğinde bizim de neden bu alana ilgi duyduğumuz net bir şekilde görülecektir. Arkadaşların esprilerini de saygıyla karşılıyorum” diye konuştu.
Amaçlarının İstanbul ve Türkiye’ye daha fazla katkıda bulunacak markaları getirmek olduğunun altını çizen Şahenk, “Arkadaşlarımızla değerlendiriyoruz. Büyüme stratejimize ve bütçelerimize uyan restoranlara yatırım yapıyoruz. Bundan sonra da İstanbul ve Türkiye’ye katkısı olacak, bütçemize uyan yerlere yatırım yapmaya devam edeceğiz” değerlendirmesini yaptı.
Yurtdışına taşıyacağız
Ferit Şahenk, sadece Türkiye’ye dünya markalarını getirmekle kalmayacaklarını, Türkiye’yi layıkıyla tanıtacak mekanları da yurtdışına taşıyacaklarını vurguladı. Şahenk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’yi ve Türk mutfağını dünyada tanıtmak istiyoruz. Yaptığımız iş hem turizme hem Türkiye’ye katkıda bulunma fırsatı sunuyor. Mevcut markalarımızı yurtdışına açacağız. Elimizden geldiğince Türk mutfağını, Türk lezzetlerini dünyaya tanıtacağız. Amacımız bir yandan İstanbul’a ve Türkiye’ye katkısı olacak markaları getirmek, bir yandan da kendi markalarımızı dünyaya açmak.”
D.ream’in CEO’su Levent Veziroğlu da daha önce yaptığı açıklamalarda yaptıkları yatırımlarla Türkiye’deki eğlence, yeme-içme sektöründe yeni bir sayfa açtıklarını vurguladı. Veziroğlu, “Ülkemiz mutfağının uluslararası bilinirliğini ve saygınlığını artırmaya gayret edeceğiz. Yeni oluşumlarla yalnızca ülkemizde değil, uluslararası arenada da büyüklüğünden, başarılarından ve markalarından söz edilen bir şirket oluşturmuş olacağız” değerlendirmesini yaptı.
En son Zuma ve Roka’yı satın aldı
MART 2012’de, eğlence, yemeiçme sektöründe hizmet vermek üzere kurulan D.ream, son olarak Zuma ve Roka markalarıyla tanınan İngiltere’de kurulu Azumi Group’un yüzde 50 hissesini satın aldı. Bu satın almanın öncesinde ise İstanbul Doors Grubu ortaklarından International Restaurant Group’un hisselerinin tamamı ve kurucu ortakların hisselerinin bir kısmını alarak şirketin yüzde 74.25’lik hissesine sahip oldu.
Farklı konseptlerde yarattığı Vogue, Anjelique, Kitchenette, Gina, Ajia, Zuma, Mama, Carlotta, Poupon, Ca’d’oro, Gigi, Foodist Catering, Tom Aikens Restaurant, Tom’s Kitchen, Tom’s Deli, Raika, Wanna Pop gibi 20 marka ile Türkiye’de sektörünün lideri olan grup, bugün Türkiye, İngiltere, Rusya ve Azerbaycan’da 40 lokasyonda, yılda 3.5 milyon kişiye hizmet veriyor.
D.ream, kuruluşunun üzerinden çok az bir süre geçmesine rağmen Nusr-Et Steakhouse, Kiva, Armani Ristorante ve Go Mongo markaları ile büyük bir zincire dönüştü. Grubun markalarından GQ Bar Restoran için çalışmalar devam ediyor.
Nusret ile zirveye çıktı
FERİT Şahenk’in son dönemde yaptığı yatırımlar içindeyer alan Nusret çok popüler oldu. İş, sanat ve cemiyet hayatından ünlü isimlerin kapısında kuyruk oluşturduğu Nusret, hafta içi 90 bin, hafta sonu 120 bin lira ciroya ulaşarak İstinyePark Masa ve Akmerkez Papermoon’u solladı.
Patronlar Dünyası
Yorumlar
Yorum Gönder