Ana içeriğe atla

KORONA'DA AYDA 1 MİLYAR DOLAR KAZANIYOR

Singapur’un en zengin insanı olan Li Xiting, corona virüsü salgını sırasında dünyanın dört bir yanına solunum cihazı satarak ayda 1 milyar dolar (6.9 milyar TL) kazanıyor. Sene başından beri yüzde 47'lik artışla Xiting'in serveti 13.5 milyar dolara ulaştı.



Corona virüsü salgını sonrası başta solunum cihazları olmak üzere tıbbi araç-gereçlere talep adeta patladı. Singapur'un en zengin insanı olan Li Xiting, solunum cihazı satışlarıyla her ay servetine tam 1 milyar dolar (6.9 milyar TL) daha ekliyor!
South China Morning Post'un haberine göre; Shenzen Mindray Bio-Medical Electronics'in kurucusu ve yönetim kurulu başkanı olan Xiting'in mal varlığı sene başından beri 4.3 milyar dolar arttı. Şirketin piyasa değerinin de yüzde 50 yükseldiği kaydedildi. Bloomberg verilerine göre günde yaklaşık 37.7 milyon dolar kazanan Li Xiting'in serveti yüzde 47'lik artışla 13.5 milyar dolara ulaştı! Türkiye’de solunum cihazı ihracatı bakanlığın iznine bağlı.

REKABET DÜŞÜK

Maskelerin aksine solunum cihazı gibi ürünlerin üretimi oldukça karmaşık. Örneğin, sadece Çin'de 2020 yılında tam 38 bin maske üretim firması kuruldu. Ancak biyoelektronik araç-gereçleri üretmek kolay olmadığı için rekabet az.





‘1000’DEN FAZLA ÜLKEDEN SİPARİŞ ALDIK’

Shenzen Mindray Bio-Medical Electronics'e dünyanın dört bir yanından solunum cihazı siparişleri yağıyor. Şirketin sözcüsü yaptığı açıklamada, “Mart ayında ürünlerimize talep keskin biçimde yükseldi. Salgınla savaşan 100'den fazla ülkeden, tıbbi cihazlarımız için sipariş aldık. Sadece İtalya 10 bin solunum cihazı talep etti” ifadelerini kullandı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...