Ana içeriğe atla

DOĞUŞ VE KOLİN İNŞAAT 1 MİLYAR DEĞERİNDEKİ İHALEDE YARIŞACAK

140 milyon Euro yani 1 milyar liraya mal olması beklenen projenin ihalesinde Kolin ve Doğuş yarışacak.




Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını havayolu, turizm gibi sektörlerin yanında altyapı ve inşaat gibi alanları da olumsuz etkiledi. Her ne kadar Batı ve Güney Avrupa kadar olmasa da, virüsün etkisi altındaki Bulgaristan’da normale dönüşün işaretleri verilmeye başlandı.
Önceki gün Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov, hükümete bağlı COVID-19 Kriz Masası üyeleriyle yaptığı basın açıklamasında, lokantaların teras ve bahçe bölümlerinin yanı sıra stadyumların koşu pistleri, yüzme havuzları, tenis kortları ve diğer bazı spor tesislerinin yeniden hizmete açılacağını söyledi. Bulgaristan’da normale dönüşün bir başka işareti ise inşaat projelerinin hayata geçirilmesi. Bunun için de ihaleler kaldığı yerden devam ediyor.

Bulgaristan Hükümeti, Shipka kasabasında yapılacak karayolu tüneli inşaatı için teklifleri aldı. 7 teklif arasında 5 Bulgar şirketinin yanı sıra 3 Türk şirketi de yer alıyor.
140 milyon Euro yani 1 milyar liraya mal olması beklenen projenin ihalesine Türkiye’nin yakından tanıdığı Kolin İnşaat, Ankara merkezli Duygu Mühendislik firması ile birlikte teklif verecek.
Bir diğer Türk şirketi, Doğuş Holding’e ait Doğuş İnşaat ise Bulgar Via Construct ve Via Plan adlı firmalarla oluşturduğu konsorsiyum ile ihale sürecine katılacak.

5 tünel, 6 köprülük proje

10.5 kilometrelik karayolundan oluşan projenin 2.9 kilometresi Bulgaristan’ın merkezindeki Gabrovo ve Kazanlak şehirleri arasında mevcut yolun yeniden inşası şeklinde olacak. Projede 5 tünel, 6 köprü ve bir üst geçit yer alacak.
2024 yılına kadar tamamlanması beklenen ve Sofya Hükümeti tarafından öncelikli projeler arasında yer alan Shipka, Bulgaristan’ın kuzey ve güney bölgeleri arasında mevcut karayolu altyapısına daha hızlı bir bağlantı sağlayacak.

Cengiz ile en zor projeyi kazandı

Bilindiği üzere Doğuş İnşaat, Bulgaristan’ın başkenti Sofya’daki metro projesini tamamlamıştı.
Duygu Mühendislik ise geçtiğimiz yıl aralık ayında Cengiz İnşaat ile ülkenin en önemli projelerinden biri olan Sofya’yı Filibe’ye bağlayan demir yolunun 20 kilometrelik Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı ihalesini kazanmıştı.
Bulgaristan’da son 70 yıl içerisinde yapılacak en zor proje olarak ünlenen “Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı” ihalesini Cengiz İnşaat-Duygu Mühendislik İş Ortaklığı kazanmıştı.
Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapısı Şirketi (NRIC) tarafından ihale edilen projenin bedeli ise 255 milyon Euro olarak belirlenmişti.
Kerim Ülker/Dünya

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...