Ana içeriğe atla

YATI,UÇAĞI OLANA VERGİ YOK OTODA VERGİLER DEĞİŞİYOR

Hükümet, otomobil ve otomobil ruhsatlı panelvan türü yük ve yolcu taşıyan araçların Özel Tüketim Vergisi’ni (ÖTV) sil baştan değiştiriyor.

s&s motors ile ilgili görsel sonucu

Yeni kanun tasarısına göre, sıfır otomobiller fiyatlarına, ağırlıklarına, hatta spor ya da klasik kasa türlerine göre ayrı ayrı ÖTV oranlarına tabi tutulabilecek. Sadece motor hacmi göz önüne alınmadan her tip otomobilden ayrı ÖTV alınmasının önü açılıyor.
 
 Hükümetin hazırladığı “Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı” Meclis'e gönderildi. Tasarıda en dikkat çekici madde, otomobillere yönelik ÖTV düzenlemesi oldu. Tasarı, Bakanlar Kurulu'na tanınan taşıtların ÖTV oranlarını bir katına kadar artırıp ,sıfıra kadar indirme yetkisini çeşitlendirmeyi ve bu yolla vergi gelirlerinin arttırılmasını öngörüyor.
 
 SATIŞ FİYATINA GÖRE VERGİ
 
Tasarıya göre Bakanlar Kurulu, binek otomobillerle 3.5 tonun altında yük taşıyan panelvanlar ve 9 kişiye kadar yolcu taşıyan minibüsler için, “ÖTV matrahını esas alarak fiyat gurupları oluşturmaya, bu fiyat grupları ve malların cinsi, sınıfı, üst yapı gövde tanımı, istiap haddi ile yolcu ve yük taşıma kapasitesi itibariyle farklı oranlar belirlemeye” yetkili olacak.
 
Buna göre, araçların ÖTV oranlarını sadece motor hacmine göre değil, aynı zamanda satış fiyatına, tipine, sınıfına, kapasitesine, cinsine, kasa yapısına göre ayrı ayrı belirleyebilecek. Böylece örneğin her ikisi de 1600cc olmasına rağmen vergisiz fiyatı 20 bin lira olan otomobille 100 bin lirayı aşan otomobilden farklı oranlarda ÖTV tahsil edilebilecek. Bu iki araçtan birine yüzde 45 diğerine yüzde 90 ÖTV uygulanabilecek.
  
YATI OLANA YENİ VERGİ YOK
 
ÖTV çeşitlendirilmesini öngören düzenleme sadece otomobil ve küçük yük ve yolcu taşıma kapasiteli araçlarla sınırlı tutulurken, minibüs, otobüs, kamyonet, kamyon ve motosikletlerle uçak, yat, kotra gibi taşıtlar bu uygulamanın dışında tutuldu. Tasarı Meclis'ten aynen geçerse, yeni yıl beklenmeden hemen uygulamaya girecek. Yasa çıktıktan sonra otomobil alanlar yeni sürpriz vergilerle karşılaşacaklar.
  
İŞTE VERGİSİ DEĞİŞECEK ARAÇLAR:
 
1-İstiap haddi 850 kilogramı geçmeyip motor silindir hacmi 2000 cm³’ün altında olanlar: Vergi oranı yüzde 15
 
2-İstiap haddi 850 kilogramı geçip motor silindir hacmi 2800 cm³’ün altında olanlar: Vergi oranı Yüzde 15
 
3-Sadece elektrik motorlu olanlar: Vergi oranı Yüzde 10
 
– Sürücü dahil 9 kişilik oturma yeri olanlardan, motor silindir hacmi 3200 cm³’ü geçmeyenler yüzde 15, sadece elektrik motorlu olanlar: yüzde 10
 
4-Diğerleri:
 
-Motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçmeyenler: Yüzde 45
-Motor silindir hacmi 1600 cm3’ü geçen fakat 2000 cm3’ü geçmeyenlerden; elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 KW’ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm3’ü geçmeyenler: yüzde 45, diğerleri: Yüzde 90
 
Motor silindir hacmi 2000 cm3’ü geçenler:
 
-Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 KW’ı geçip motor silindir hacmi 2500 cm3’ü geçmeyenler: Yüzde 90, diğerleri yüzde 145
 
Sadece elektrik motorlu olanlar:
 
-Motor gücü 85 kW ‘ı geçmeyenler yüzde 3
-Motor gücü 85 kW’ı geçen fakat 120 kW’ı geçmeyenler yüzde 7
-Motor gücü 120 kW’ı geçenler yüzde 15
 
BÜTÇE AKTARIMA AÇILDI, İHALELER GENİŞLEDİ
 
Aynı tasarıyla ayrıca kamu kurumlarının bütçe ödenekleri arasında aktarım yapma yetkisi genişletildi. Mevcut düzenlemeye göre kamu kurumları aktarma yapılabilecek tutarın yüzde 5 oranında kendi bütçeleri arasında ödenek aktarımı yapabiliyorlar. Getirilen tasarıya göre ise ödenek aktarımı için genel bütçenin tümü baz alındı. Buna göre genel bütçenin yüzde 10'una kadar kurumlar arası ödenek aktarımı yapılabilecek. Ayrıca kurumlar yüzde 5 yerine yüzde 20 oranında kendi bütçeleri arasında ödenek aktarımı yapabilecekler. Buna göre örneğin 2017 yılında 64.5 milyar liraya kadar ödenek aktarımı gerçekleştirilebilecek. Bir diğer maddeyle de kamu kurumlarına, yüzde 10'dan daha az ödeneği olan yatırım projeleri için dahi ihaleye çıkma yetkisi verildi.
 
Sözcü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...