Ana içeriğe atla

BEĞENDİK, REAL'İ KÜÇÜLTÜYOR MU?

Duyduğumuza göre, Beğendik yönetimi Real’de küçülme kararı almış.

Beğendik yönetimi Real ile ilgili görsel sonucu

Beğendik Türkiye’nin en eski market markalarından biri. Kayseri merkezli Beğendik 1986 yılında ilk mağazasını açtı. 1993 yılında Ankara Kocatepe Camii’nin altına açtığı büyük mağaza ile büyüme sürecine girdi.
Bu tarihten itibaren Kayseri, Ankara, Nevşehir, Konya ve Bursa’da peş peşe şubeler açarak büyümesini sürdürdü. Ancak 2000 yılı başında mali sıkıntıya giren firma Türkiye’nin ilk iflas erteleme kararı aldıran şirketlerinden biri oldu.
Bu süreçten çıkan firmanın, ailenin genç kuşak temsilcilerinden Hacı Beğendik’in kaptanlığında ikinci bir atak dönemi başladı. Bu kez hedef İstanbul piyasası idi. Bu iddiayı kısmen de gerçekleştirdi. Türkiye’den çekilme kararı alan Almanya merkezli Real’in Türkiye’deki mağazalarını aldı. Hedefi Real’i de büyütmekti.
Beğendik bu yılın Nisan ayında tekrar mali sıkıntıya girerek iflas erteleme talebiyle mahkemeye başvurmuştu. Şirket şu anda kayyumlar nezaretinde faaliyetlerini sürdürüyor. Tabii mali yapı bozulunca tedbirler de almak gerekiyor. 
Duyduğumuza göre, Beğendik yönetimi Real’de küçülme kararı almış. 13 olan mağaza sayısı 11’e düşmüş. En son Ankara Etlik’te bulunan Real mağazası kapatılmış. 
Konuşulanlara göre küçülme sürecekmiş. Yine geçtiğimiz aylarda Beğendik’in satılabileceği kulisini paylaşmıştık. İyi bir müşteri çıkar ve fiyatta anlaşılabilir ise satış halen gündemdeymiş.
Hazır söz market zincirlerinden açılmışken Ege bölgesindeki bir satışın bilgisini de aktaralım. Uşak’ın en büyük yerel market zinciri Egeşok, Uşak’ta faaliyet gösteren 10 şubeli TümtürkŞok’u satın almış. Egeşok’un bu operasyon sonrasında mağaza sayısı 400’e yükselmiş... 
Para Dergisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HOTİÇ'E "ESAS" ŞOK!

Ortaklık için Hotiç’le masaya oturan Esas Holding, görüşmeleri sonlandırdı. Kararın alınmasında marka performansındaki zayıflığın etkili olduğu belirtildi. Pe­ra­kende­de bir ortak­lık gö­rüş­me­si da­ha ay­rı­lık­la so­nuç­lan­dı. Bu yıl ba­şın­da Tür­ki­ye­’nin en bü­yük ayak­ka­bı mar­ka­la­rın­dan Ho­ti­ç’­e Esas Hol­ding ta­lip ol­muş ve or­tak­lık gö­rüş­me­le­ri baş­la­mış­tı. Geç­ti­ği­miz gün­ler­de, iki ta­raf da şart­lar üze­rin­de uz­la­şa­ma­ya­rak or­tak­lık­tan vaz­geç­ti. Uzun sü­ren gö­rüş­me­le­rin tı­kan­ma­sıy­la il­gi­li pe­ra­ken­de ko­ri­dor­la­rın­da fark­lı se­nar­yo­lar ko­nu­şu­lu­yor. İl­ki, Esa­s Holding’in mar­ka­nın per­for­man­sı­nı be­ğen­me­me­si. İkin­ci­si ise Ho­ti­ç’­in şir­ke­tin ta­ma­mı­nın ve­ya ço­ğun­lu­ğu­nun sa­tın alın­ma­sı­na ya­naş­ma­ma­sı. Fark­lı de­ğer­ler Her iki şir­ke­te de ya­kın isim­le­re, or­tak­lık­tan vaz­ge­çil­me­si­nin ne­de­ni­ni sor­dum. Şir­ke­tin de­ğe­riy­le il­gi­li iki ta­ra­fın çok fark­lı ra­kam­lar üze­rin­de...

ESAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ ADANALI ERHAN KAMIŞLI İSTANBUL'DA YER ARIYOR..

1964 doğumlu olan Erhan Kamışlı, Şevket Sabancı’nın kızı Emine Sabancı Kamışlı’nın eşi. Çiftin 2 oğlu var. Erhan Kamışlı tam bir golf tutkunu, ‘ailesi ve golf tutkusu’ hayatının vazgeçilmezleri.. Hastane konusunda Anadolu’ya ağırlık verdiklerini söyleyen Esas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Kamışlı, “Sağlıkta en iyi ve etik olanı yapmalısınız. Ekonomik anlamda bu yüzden işimiz zor. Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Anadolu’da 7 hastanemizle hizmet veriyoruz. İstanbul’da yokuz ama arayış içindeyiz. Toplam 550 yatağımız var. Bu yıl 1 milyon hasta bakacağız Anadolu’da. Geçen sene bu sayı 850 bindi” dedi. Erhan Kamışlı Esas Holding Yönetim Kurulu üyesi. Pegasus, Electro World, Medline, AFM sinemaları gibi markalarıyla havacılık sektöründen sağlık sektörü ve gayrimenkule farklı alanlarda yatırımları olan Esas Holding’te sağlık alanın sorumluluğu Erhan Kamışlı’da.  Grubun sağlık ve gayrimenkul yatırımlarıyla ilgilenen Erhan Kamışlı’yla Esas Holding’in Kavacık’taki merkezinde buluşt...

EFSANE MARKA TIFFANY&TOMATO 'YU KİM SATIN ALDI?

Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. O marka geri dönüyor... Tiffany&Tomato 1990’lı yılların efsane markasıydı. Sedat Onur’a ait olan markanın mağaza sayısı 400’ü geçmişti. Bu önemli marka 1997 yılında zora girdi ve 35 milyon dolar borçla iflas etti. 1998’de ise Tiffany ve Tomato isimleri icradan ayrı ayrı satıldı. Tiffany ismini Modateks, Tomato adını da Juior Tekstil satın aldı. Tiffany ismi ise 2012’de Batik Örme’ye geçti. Batik Örme, Tiffany ismiyle mağazalar açarak markayı büyütmeye başlamıştı. Geçtiğimiz hafta yolumuz Maltepe CarrefourSA’daki Tiffany mağazasına düştü. Mağazanın ismi ve tabelasının değişmiş olduğunu gördük. Tıpkı efsane olduğu dönemlerdeki gibi Tiffany&Tomato olmuş. Batik Örme’nin sahiplerini aradık ancak ulaşamadık.  Duyduğumuza göre firma, Tomato’nun da isim hakkını satın almış. Peki, Batik Örme ne zamandır ...